Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6008
Ders İsmi: Programlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders C Programlama Dili'e giriş yapar ve dil hakkında genel bir bakış kazandırmayı amaçlar. Dilin temel ve ileri seviye özellikleri programlama ödevleri yoluyla ele alınır. Dersler ve ödevler vasıtasıyla, öğrencilerin C programlama dilini iyi bir şekilde öğrenmesi hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında, C programlama dilinde ifadeler, seçim ifadeleri, döngüler, diziler, fonksiyonlar ve temel veri tipleri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) C programlama dilindeki temel veri tiplerini tanımlayabilir
2) C programlama dilindeki girdi ve çıktı fonksiyonlarını açıklayabilir
3) If, switch gibi seçim ifadelerini program içinde kullanabilir
4) while ve for döngüsü ifadelerini program içinde kullanabilir
5) Dizileri kullanarak program için gerekli olan veri yapılarını tasarlayabilir
6) Fonksiyonları kullanarak program tasarlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) R ile Temel programlamaya giriş -
2) Değişken tiplerinin tanıtımı -
3) Veri tipleri -
4) Koşullu önerme ve döngü kullanımı -
5) Fonksiyon yazma ve dışarıdan fonksiyon çağırma -
6) E-Prime ile Deney programlamaya giriş -
7) PsychoPy ile Deney programlamaya giriş -
8) Ara ödev -
9) R ile veri analizine giriş -
10) T-test ve ANOVA -
11) Korelasyon ve Regresyon -
12) Non-parametrik testler -
13) Doğrusal Karma Model ve Genelleştirilmiş Doğrusal Karma Model Analizi -
14) Veri görselleştirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Book of R: A First Course in Programming and Statistics
Tilman M. Davies
Diğer Kaynaklar: The Book of R: A First Course in Programming and Statistics
Tilman M. Davies

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 1 1 1 1 1 1
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 1 1 1 1 1 1
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2 2 2 2 2 2
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 1
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 2
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 60
Toplam İş Yükü 196