Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6006 | ||||
Ders İsmi: | Sinirbilimde İleri Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinirbilimi araştırmalarında kullanılan ileri ölçüm ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi ve dilin nöroanotomisinin ve işlemleme sürecinin kavranması. |
Dersin İçeriği: | Derste, sinir sisteminden hücresel, sistem ve davranış düzeyindeki verilerin toplanmasında dikkat edilecek konular, bu verilerin bilgisayar ortamına aktarımı, bilgisayar ortamında analizi ve istaistiksel analiz paketlerinin kullanımı ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) "Nöroplastisite" teriminin ne anlama geldiğini açıklamak ve sinaptogenezin moleküler temelini tanımlamak 2) Nörodejeneratif hastalıkların altında yatan alt hücresel mekanizmaları karşılaştırın ve karşılaştırın 3) Nöroplastisitenin öğrenme ve hafızanın temelini nasıl oluşturduğunu ilişkilendirmek ve rehabilitasyonda nöroplastisiteden nasıl yararlanılabileceğini incelemek 4) İleri ve güncel bir sinirbilim alanında birincil araştırma raporlarını (yayınları) kaynak olarak bulma ve eleştirel bir gözle değerlendirme 5) Sinirbilim alanındaki güncel araştırma sonuçlarını değerlendirmek ve bir rapor yazmak için bir ekip içinde çalışmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinirsel Sinyalleme: Voltaja bağlı membran geçirgenliği | - |
2) | Sinirsel Sinyalleme: Voltaja bağlı membran geçirgenliği Kanallar ve taşıyıcılar | - |
3) | Sinirsel Sinyalleme: Sinaptik iletim Nörotransmitterler ve reseptörleri | - |
4) | Sinirsel Sinyalleme: Nörotransmitterler ve reseptörleri | - |
5) | Sinirsel Sinyalleme: Nöronlar içindeki moleküler sinyalleşme Sinaptik esneklik | - |
6) | Sinirsel Sinyalleme: Sinaptik esneklik | - |
7) | Duyusal/Duyusal İşleme: Somatik duyu sistemi | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Duyum/Duyusal İşleme: Ağrı Duyusal/Duyusal İşleme: Görme | - |
10) | Hareket ve Merkezi Kontrolü: Alt motor nöron devreleri ve motor kontrolü | - |
11) | Hareket ve Merkezi Kontrolü: Alt motor nöron devreleri ve motor kontrolü Beyin sapının üst motor nöronları ve omuriliği kontrolü | - |
12) | Hareket ve Merkezi Kontrolü: Beyin sapının üst motor nöronları ve omuriliği kontrolü Bazal ganglionlar tarafından hareketin modülasyonu | - |
13) | Hareket ve Merkezi Kontrolü: (Böl 18,19) Bazal ganglionlar tarafından hareketin modülasyonu Beyincik tarafından hareketin modülasyonu | - |
14) | Visseral motor sistem | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |