Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6003 | ||||
Ders İsmi: | Nörofelsefe | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel felsefe sorunlarını nörobilimin verileri ışığında yeniden incelemek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Nörobilimsel süreçlerin, felsefe sorunlarıyla hem geleneksel hem de güncel ilgisi, dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. Bu bağlamda nörobilimsel sorunlar ve çözüm araştırmaları, felsefenin bilgikuramsal, varlıkbilimsel ve metafizik çözümlemeleri bakımından ele alınacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci felsefe bilgisi ile nörobilimsel bilgi arasında bağ kurabilecek 2) Öğrenci nörobilimsel bulgulardaki felsefi sorunları keşfedebilecek 3) Öğrenci felsefenin geleneksel sorunlarını nörobilimsel bulgular ışığında yeniden yorumlayabilecek 4) Öğrenci felsefi bir tutum ile nörobilimsel araştırma sonuçlarının anlamını çözümleyebilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörofelseye Giriş | - |
2) | Sinirbilim ve Zihin Felsefesine Tarihsel Yaklaşımlar | - |
3) | Mantıksal Pozitivizm ve Davranışçılık | - |
4) | Kimlik Kuramı ve Epifenomenalizm | - |
5) | İşlevselcilik | - |
6) | Eliminatif Materyalizm | - |
7) | Bilinç ve Beyin | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Özgür İrade ve Beyin | - |
10) | Özgür İrade ve Beyin | - |
11) | Sinirbilim ve Hukuk | - |
12) | Temsil, Niyetsellik ve Beyin | - |
13) | Halk Psikolojisi ve Bilişsel Ontoloji | - |
14) | Etiğin Sinir Bilimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Nörofelsefe Patricia S. Churchland |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |