Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6002 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Nörofarmakoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı ilaçların sinir sistemini fizyolojik ve patolojik durumlarda nasıl etkilediğinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | nörofarmakolojide temel kavramlar,kan beyin bariyeri, sinir sistemi hastalıkların patofizyolojisi ve ilaç etkisinde yer alan önemli alanlar ve nörotransmitterler, santarl sinir sitemi supresanları ve stimulanları, santral sinir sisteminin inflamatuar hastalıkları, nörodejeneratif hastalıklar, geriatrik farmakoloji, ekstrapiramidal ve vestibüler sistem nörofarmakolojisi bu dersin kapsamındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerine ilişkin genel kavramları açıklayabilir 2) Farmakokinetik ve farmakodinamik düzeylerde gerçekleşen ilaç etkileşmelerindeki temel kavramları açıklayabilir 3) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların etki mekanizmasını anlatabilir 4) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların ilaç etkileşmelerini açıklayabilir 5) Santral sinir sistemi üzerine etkili ilaçların advers etkilerini sayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakolojiye Giriş ve Temel kavramlar | - |
2) | İlaçların Farmasötik Şekilleri ve İlaç Veriliş Yolları | - |
3) | Farmakodinamik Özellikler; Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi, İlaçlarda Doz Hesaplanması, İlaç Etki Mekanizmaları | - |
4) | İlaç-Reseptör İlişkisi, İlaç Etkisini Değiştiren Faktörler | - |
5) | İlaç Etkileşmeleri; İlaçların Toksik Etkileri, Akılcı İlaç Kullanımı | - |
6) | Sempatik ve Parasempatik Sistemin Etkileri | - |
7) | Otonom Sinir Sistemi Üzerinde Etkili İlaçlar | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Santral Sinir Sistemi ile İlgili Temel Bilgi ve Kavramlar | - |
10) | Sedatif-Hipnotik İlaçlar, Anksiyolitikler | - |
11) | Nörodejeratif Hastalıkların Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | - |
12) | Nöroleptik İlaçlar | - |
12) | Duygudurum Bozukluklarının Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | |
13) | Opioid Analzejikler | - |
14) | İlaç Kötüye Kullanımı ve Madde Bağımlılığı ve ödev Teslimi ve Sunuların Dinlenmesi | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili güncel literatür |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel literatür |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 2 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 2 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |