Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6203 | ||||
Ders İsmi: | Davranışsal ve Kognitif Sinirbilim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan davranışını bir bütün olarak anlamaya yönelik temel bilgilerin edinilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu derste insan davranışının nörobiyolojik temelleri tartışılacaktır. İşlevsel nöroanatominin gözden geçirilmesinin ardından dikkat, bellek, dil ve duygular gibi kompleks işlevlerin nasıl ortaya çıktığı incelenecektir. Bu işlevlerin ortaya çıkışında nörotransmiter sistemlerinin ve hücre içi moleküler mekanizmaların rolü üzerinde durulacak, nöron plastikliği kavramı tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) beyin işlevlerinin moleküler, klinik öncesi ve klinik modellerini bir araya getirerek çalışan yaklaşımları tanıtmak 2) Beyin işlevlerine dair bu biyolojik modeller davranışsal, afektif ve kognitif işlevler ve bunların bozuklukları ile ilişkilendirmek 3) İnsan davranışını bir bütün olarak anlamaya yönelik temel bilgilerin edinilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Davranışsal nöroanatomi | Principles of Behavioral and Cognitive Neurology, Marcel Mesulam Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind, Michael Gazzaniga Kognitif nörobilime yönelik makaleler |
2) | Apraksi ve agnoziler | Principles of Behavioral and Cognitive Neurology, Marcel Mesulam Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind, Michael Gazzaniga Kognitif nörobilime yönelik makaleler |
3) | Dikkat ve ilişkili ağlar, ihmal | - |
4) | Öğrenme ve Bellek | - |
5) | Uyuşturucu bağımlılığı ve ödül | - |
6) | Bilişsel Gelişim | - |
7) | Yaşlanma ve Demans | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Motivasyon | - |
10) | Hareketin Organizasyonu ve Planlanması | - |
11) | İstemli hareket | - |
12) | Zeka ve Bilişsel İşleyiş | - |
13) | Duygular | - |
14) | Tartışma | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Eric R. Kandel Principles of Neural Science, 6th Edition |
Diğer Kaynaklar: | Eric R. Kandel Principles of Neural Science, 6th Edition |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 2 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 164 |