Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6104
Ders İsmi: Klinik Nöroanatomi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Santral ve periferik sinir sisteminin morfolojik ve fonksiyonel özelliklerinin kavranmasını sağlamak ve sinir sistemini etkileyen hastalıkların patofizyolojisi ile klinik bulgularını ilişkilendirebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Santral ve periferik sinir sistemine ait tüm anatomik yapıların fonksiyonel özellikleri, duyu-algı-motor sistemin işleyişi, patofizyolojik olgularda klinik tablonun tanımlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Santral ve periferik sinir sistemine ait anatomik yapıları tanımlar.
2) Nöroanatomik yapıların fonksiyonlarını tanımlar
3) Duyu-algı-motor sistemler arasındaki ilişkiyi açıklar.
4) Sinir sistemini etkileyen hastalıklarda görülen bulgu ve belirtileri tanımlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinir sistemine giriş -
2) Merkezi sinir sistemi ve hastalıkları -
3) Medulla spinalis ve ilgili hastalıklar -
4) Medulla oblongata, pons, mesencephalon -
5) beyin sapı hastalıkları -
6) Serebellum ve ilişkili hastalıklar -
7) Diencephalon ve Telencephalon -
8) Vize Sınavı -
9) Limbik sistem ve ilişkili patolojiler -
10) Bazal gangliyonlar -
12) Periferik sinir sistemi-Spinal sinirler -
13) Periferik sinir sistemi-Kraniyal sinirler -
14) Somatoduyusal sistem (afferent yollar) - Somatomotor sistem (efferent yollar) -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Fonksiyonel nöroanatomi; Doğan Taner, 2018
2-Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2010
3-Haines Duane E. Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2012

Diğer Kaynaklar: Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2010, Haines Duane E.
Neuroanatomy. An atlas of structures, sections and systems. Lippincott Williams & Wilkins, 2012

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 1
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 93
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 186