Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6102 | ||||
Ders İsmi: | Beynin Duysal ve Motor Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt, Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders beynin duyusal ve motor sistem süreçlerin yapılarını ve işlevlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Merkezi sinir sisteminin anatomik organizasyonu, algı ve hareketin işlevsel organizasyonu, duyusal ve motor işlevin entegrasyonu, beyin korteksinin asosiyasyon alanları, beynin kognitif yetenekleri, duyusal bilginin kodlanması ve işlenmesi, bedensel duyular, dokunma, ağrı ve analjezi, retinanın görsel bilgiyi işlemesi, merkezi görsel yolaklar, hareketin,derinliğin, formun ve rengin algılanması, kulakta duyusal transdüksiyon, işitsel bilginin nöral işlenmesi, koku ve tad duyularına ait bilgilerin işlenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Görme sisteminin yapısını ve işlevini bilir 2) İşitme sisteminin yapısını ve işlevini bilir 3) Somatik sistemin yapısı ve işlevini bilir 4) Tat ve koku sisteminin yapısı ve işlevini bilir 5) Denge sisteminin yapısı ve işlevini bilir 6) Motor sistemin yapısı ve işlevini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Somatosensori sistem | - |
2) | Ağrı | - |
3) | Görme - Göz | - |
4) | Merkezi görme yolları | - |
5) | İşitme sistemi | - |
6) | Denge sistemi | - |
7) | Kimyasal duyular | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Aşağı motor nöron devreleri ve motor kontrol | - |
10) | Beyin sapı ve serebellumun üst motor nöron kontrolü | - |
11) | Basal gangliyonlarla hareketin düzenlenmesi | - |
12) | Serebellum ile hareketin düzenlenmesi | - |
13) | Göz hareketleri ve sensorimotor bütünleştirme | - |
14) | Otonom motor sistem | - |
15) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili makaleler |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 184 |