Sinirbilim (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY6105
Ders İsmi: Sinirbiliminde Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kalitatif ve kantitatif yöntemlerle bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağı, sonuçlarının nasıl yorumlanacağı ve kullanılacağı hakkında bilgi vermektir. Kullanılan araştırma yöntemlerinin kullanım alanları ve gereklilikleri konusunda bilgi vermektedir.
Dersin İçeriği: Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavram ve konular, bilimsel araştırmalarda kavramsal alt yapı oluşturma, araştırma yöntemi belirleme, veri toplama, analiz etme ve raporlamadır. Sinirbilimde kullanılan araştırma yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları ve kullanım alanlarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
2) Bilimsel araştırmalar için kavramsal alt yapıyı oluşturabilecek.
3) Elektrofizyolojik yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını bilir.
4) Görüntüleme yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını bilir
5) Uyarım yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını bilir
6) Moleküler yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını bilir
7) Hayvan çalışmalarının avantaj ve dezavantajlarını bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma Yöntemlerine Giriş -
2) Değişkenler Ve Ölçek Türlerini Belirleme -
3) Araştırma Evreni ve Örnekleminin Belirlenmesi -
4) Nicel Araştırmalar, Veri Toplama Süreçleri Ve Analiz Yöntemleri -
5) Bilimsel Araştırmalarda Amaç Ve Süreç, Araştırma Konusunun Belirlenmesi -
6) Betimsel İstatistik (Frekans tabloları, Çapraz tablolar, ortalama, medyan, basıklık çarpıklı vb) -
7) Geçerlilik ve Güvenirlik Analizleri, Faktör Analizi -
8) Vize Sınavı -
9) Normallik Analizleri ve Homojenlik Analizleri -
10) Bağımlı ve Bağımsız örneklemler için t testi, Tek Faktörlü ANOVA -
11) Korelasyon Analizi -
12) Basit Doğrusal Regresyon Analizi, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi -
14) Ki kare analizi, Nonparametrik Analizler -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders sunumları ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Ders materyalleri dışında kaynak yoktur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme.
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme.
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma.
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme.
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme.
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 3
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. 2
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 102
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 180