Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6103 | ||||
Ders İsmi: | Sinir Sisteminin Gelişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fevziye Figen Kaymaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğum öncesi gelişimin ilk safhalarından başlayarak, yetişkinliğe kadar geçen süreçte sinir sisteminın yapısındaki ve sinir sistemi fonksiyonlarındaki değişimler hakkında genel bir anlayış kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,Beyin gelişimini etkileyen faktörler,1. Vize,Örüntü Tanıma,Örüntü Tanıma,Bellek,Bellek,2. Vize,Konuşma,Uyku,Bilişsel Psikoloji ve Tarihsel Gelişimi,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütebilir 2) Sorunlara bilimsel yaklaşma alışkanlığı edinir 3) Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır. 4) Karşılaştırmalı düşünme becerisi kazanır. 5) Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gametogenez | Ders notları |
2) | Fertilizasyon ve gelişimin 1. haftası | - |
3) | İmplantasyon ve gelişimin 2. haftası | Ders notları |
4) | Gelişimin 3. haftası | - |
5) | Nöroepitel | Ders notları |
6) | Nörülasyon | - |
7) | Gastrülasyon | - |
8) | Somitlerin Moleküler Regülasyonu | ders notları |
9) | Mezoderm Moleküler Düzenlenmesi | Ders notları |
10) | Nöral İndüksiyonun Moleküler Düzenlenmesi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Foundations of Neural Development - S. Marc Breedlove |
Diğer Kaynaklar: | Neurodevelopmental Disabilities and Employment Helping Learners Prepare for Social Demands in the Workplace - Dorothea Lerman |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 37 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 187 |