Sinirbilim (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SBY6101 | ||||
Ders İsmi: | Hücresel ve Moleküler Sinirbilim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinirbilim doktorası yapan öğrencilerle, bir sinir hücresini hücresel ve moleküler düzeyde, güncel literatür verileri eşliğinde, tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci; Sinir hücresinin elektriksel ve kimyasal doğasını bilir - Bir sinir hücresinde bulunan iyon kanalı ve resptörleri sayabilir - Sinir hücresinin iyonotropik ve metabotropik süreçlerini açıklar - Hücre içi moleküler etkileşimleri ve sinyal iletim mekanizmalarının ana mantığını kavrar - Güncel literatür verilerini değerlendirebilecek düzeyde moleküler tekniklerin prensiplerini bilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci; Sinir hücresinin elektriksel ve kimyasal doğasını bilir 2) Bir sinir hücresinde bulunan iyon kanalı ve reseptörleri sayabilir 3) Sinir hücresinin iyonotropik ve metabotropik süreçlerini açıklar 4) Hücre içi moleküler etkileşimleri ve sinyal iletim mekanizmalarının ana mantığını kavrar 5) Güncel literatür verilerini değerlendirebilecek düzeyde moleküler tekniklerin prensiplerini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin, amaç ve hedeflerinin tanıtılması, sunum konu dağılımı | |
2) | Nöron biyolojisi ve sinaptik iletim | |
3) | Kanal ve reseptör tipleri | |
4) | İyonotropik ve Metabotropik Reseptörler | |
5) | Hücreiçi sinyal aktarım mekanizmaları | |
6) | Nöronlarda kalsiyum sinyalizasyonu | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Protein kinaz ve Protein fosfatazlar | |
9) | Nükleer sinyalizasyon | |
10) | Nöronlarda kompartmentalizasyon | |
11) | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan moleküler araştırma metodları | |
12) | Öğrenci sunumları ve Tartışma | |
13) | Öğrenci sunumları ve Tartışma | |
14) | Öğrenci sunumları ve Tartışma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | PubMed Central, Purves et al Neuroscience 6th Edition, Gordon Fain Molecular and Cellular Physiology of Neurons 2th Edition, Constance Hammond Cellular and Molecular Neurophysiology 4th Edition, Eckart et al Cell Communication in Nervous and Immune System |
Diğer Kaynaklar: | Diğer güncel kaynaklar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
5) 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
7) 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | ||||||||
8) 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | 2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | |
3) | 1) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | 1) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
5) | 1) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | 1) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
7) | 2) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | |
8) | 1) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 204 |