Ebelik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EBE5107 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF BALKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Şimşek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırılması, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini öğrenmeleri, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulamaları, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarıdır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma süreci, araştırma planlama, literatür araştırma, bilimsel yazma ve raporlamayı kapsar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmayı ve basamaklarını tanımlar 2) Bilimsel araştırma türlerini ve yöntemlerini açıklar. 3) Etik ihlal türlerini, kurumları ve yaptırımlarını bilir. 4) Araştırmanın her aşamasında etik kurallara uyma gerekliliğini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim, araştırma ve ebelik | - |
2) | Araştırma konusu seçimi ve problem ifadesi | - |
3) | Literatür tarama/ inceleme | - |
4) | Araştırmada amaç, soru ve hipotez oluşturma | - |
5) | Araştırma tasarımı | - |
6) | Nicel araştırma yöntemleri | - |
7) | Nitel araştırma yöntemleri | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Evren ve örneklem | - |
10) | Veri analizi | - |
11) | Araştırma/yayın etiğinin kapsamı ve hukuksal düzenlemeler | - |
12) | Araştırmacıların uyması gereken etik kurallar | - |
13) | Araştırmacılar tarafından bilimsel araştırmalarda yapılan etik dışı davranışlar | - |
14) | Ödevlerin sunumu (Bilimsel bir araştırmanın kritiği) | - |
15) | Ödevlerin sunumu (Bilimsel bir araştırmanın kritiği) | - |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Hemşirelikte Bilimsel Araştırma |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
3) Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
4) Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
5) Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||
6) Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | ||||||||||
7) Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||
8) Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | ||||||||||
9) Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||
10) Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma planlayabilir, araştırmayı yürütebilir, sonuçları değerlendirerek yayın yapabilir. | 3 |
2) | Mesleki uygulamaları geliştirici yenilikleri takip edebilir | 3 |
3) | Etik ve hukuksal ilkelere uygun, mesleki uygulamaları yapabilecek temel bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Ebelik kavramları arasında ilişki kurabilir | 1 |
5) | Ebelik teorilerini mesleki uygulamalarda kullanabilir | 2 |
6) | Ebelik ile ilgili yönetim görevlerinde çalışabilir. | |
7) | Birey-aile-toplum sağlığını geliştirme için bağımsız olarak araştırma planlayıp/uygulayabilir. | 3 |
8) | Mesleki gelişim için politika geliştirici faaliyetlere katılır. | 1 |
9) | Kadın, anne ve yenidoğanın gereksinimlerini belirler, ebelik bakımını planlar ve uygular, sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
10) | Kadın ve yenidoğan sağlığını koruma, kadının sosyal statüsünü iyileştirme ile ilgili danışmanlık yapar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 95 |
Ödevler | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 191 |