İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5009 | ||||
Ders İsmi: | Problem Solving Techniques for Managers | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | To teach problem solving technical methodologies to managers and students. |
Dersin İçeriği: | Yöneticiler işyerinde başarılı bir şekilde çalışmaya devam etmelerinde kritik öneme sahip birçok özelliğe sahip olmaları gerekmektedir. Günümüz çalışma hayatı koşulları gözönüne alındığında, yöneticilerin iş hayaındaki başarısı hızlı problem çözebilme yeteneklerini sahip olmasını ön plana çıkarmıştır. Kalite yönetim sisteminin içinde yer alan kök neden analizi kavranmı problem çözme tekniğidir. Yönetciden çözümün hızlı ve doğru bir şekilde gerçekliştimesi beklenir. Bu nedenle problem çözme teknikleri her yöneticinin bilmesi gerekli araçlardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Problem ve Problem tanımının öğrenilmesi, Problemlerin analiz edilmesi, Problemlerin çözüm adımlarının öğrenilmesi, Problem adımlarında kullanılması gereken araçlar, Problem analizinde istatistik tablolar 2) Beyin Fırtınası, Kontrol Tabloları, Pareto Analizi, Akış Şemaları, Balık Kılçık, Neden Neden Analizi, Ağaç Diyagramları, Histogram, Dağılım Diyagramları, Problem Çözmede Kaizen Adımları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Problemin Tanımı , Problemin incelenmesi, yöneticinin karar veme adımları | |
2) | Probleminlerin analiz edilmesi | |
3) | Problem çözme teknikleri çözüm adımları | |
4) | Problem çözme teknikleri Araçları | |
5) | Problem çözme teknikleri , Basit İstatistik Tablolar | |
6) | Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası | |
7) | Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası Uygulama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Problem çözme teknikleri ,Sınav ve Kontrol Tabloları | |
10) | Problem çözme teknikleri Kontrol Tablosu Uygulama ve Parote Analizi | |
11) | Problem çözme teknikleri , Ödev Sunuşları ve Akış Şemaları | |
12) | Problem çözme teknikleri Balık Kılçık Diagramları | |
13) | Problem çözme teknikleri , Balık Kılçık Uygulama ve Neden Neden Analizi ,Ağaç Diagramları | |
14) | Sınav ve Problem çözümleri Histogram , Dağılım Diagramları | |
15) | Değerlendirme ve Kaizen Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları/Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Diğer Kaynaklar (Other References) Seçilmiş makaleler The Seven Tools New QC tools - Pratical Aplications for Manager ,Yoshhinobi Nayatani , Tora Elga , Yönetimde Problem Çözme teknikleri, Doçent Temel Çalık (selected articles) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | ||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | ||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
4) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
6) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Uygulama | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |