İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5009
Ders İsmi: Problem Solving Techniques for Managers
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To teach problem solving technical methodologies to managers and students.
Dersin İçeriği: Yöneticiler işyerinde başarılı bir şekilde çalışmaya devam etmelerinde kritik öneme sahip birçok özelliğe sahip olmaları gerekmektedir. Günümüz çalışma hayatı koşulları gözönüne alındığında, yöneticilerin iş hayaındaki başarısı hızlı problem çözebilme yeteneklerini sahip olmasını ön plana çıkarmıştır. Kalite yönetim sisteminin içinde yer alan kök neden analizi kavranmı problem çözme tekniğidir. Yönetciden çözümün hızlı ve doğru bir şekilde gerçekliştimesi beklenir. Bu nedenle problem çözme teknikleri her yöneticinin bilmesi gerekli araçlardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Problem ve Problem tanımının öğrenilmesi, Problemlerin analiz edilmesi, Problemlerin çözüm adımlarının öğrenilmesi, Problem adımlarında kullanılması gereken araçlar, Problem analizinde istatistik tablolar
2) Beyin Fırtınası, Kontrol Tabloları, Pareto Analizi, Akış Şemaları, Balık Kılçık, Neden Neden Analizi, Ağaç Diyagramları, Histogram, Dağılım Diyagramları, Problem Çözmede Kaizen Adımları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Problemin Tanımı , Problemin incelenmesi, yöneticinin karar veme adımları
2) Probleminlerin analiz edilmesi
3) Problem çözme teknikleri çözüm adımları
4) Problem çözme teknikleri Araçları
5) Problem çözme teknikleri , Basit İstatistik Tablolar
6) Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası
7) Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası Uygulama
8) Ara Sınav
9) Problem çözme teknikleri ,Sınav ve Kontrol Tabloları
10) Problem çözme teknikleri Kontrol Tablosu Uygulama ve Parote Analizi
11) Problem çözme teknikleri , Ödev Sunuşları ve Akış Şemaları
12) Problem çözme teknikleri Balık Kılçık Diagramları
13) Problem çözme teknikleri , Balık Kılçık Uygulama ve Neden Neden Analizi ,Ağaç Diagramları
14) Sınav ve Problem çözümleri Histogram , Dağılım Diagramları
15) Değerlendirme ve Kaizen Çalışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları/Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Diğer Kaynaklar (Other References) Seçilmiş makaleler The Seven Tools New QC tools - Pratical Aplications for Manager ,Yoshhinobi Nayatani , Tora Elga ,
Yönetimde Problem Çözme teknikleri, Doçent Temel Çalık (selected articles)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Uygulama 14 0 4 56
Ödevler 1 0 20 20
Final 1 30 2 32
Toplam İş Yükü 150