İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BUS5112
Ders İsmi: Research Methods in Social Sciences
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
12
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amaçları:
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerine giriş
Ölçme, ilişkiler ve genellenebilirlik yoluyla araştırmanın geçerliliğini sağlamak
Kanıta dayalı müdahalelerin tanınması
Birinin çalışmalarını açıklamak için araştırma kanıtlarını kullanma
Müşteri popülasyonunun sosyal refahını geliştirecek ilgili hizmetleri sağlamak için araştırma bulgularını kullanmak
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere nicel ve nitel sosyal araştırma yöntemlerini tanıtmak ve bilgi oluşturmaya yönelik bilimsel ve etik yaklaşımları anlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin anlaşılmasını ve bunların uygulama bilgi tabanına nasıl katkıda bulunduğunu göstermek
2) Kanıta dayalı müdahaleleri uygulamak için araştırma bulgularını eleştirel bir şekilde değerlendirmek
3) Kendi çalışmalarını bilgilendirmek ve değerlendirmek için araştırma kanıtlarını kullanmak
4) İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaletin araştırılması ve savunulması sürecinde sosyal hizmet değerleri ve etiği anlayışını göstermek
5) Müşteri nüfusunun sosyal refahını geliştirecek ilgili hizmetleri sağlamak için araştırma bulgularını kullanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Neden Araştırma Yapmalısınız?
2) Başlıca Sosyal Araştırma Türleri Nelerdir?
3) Literatür Taraması Nasıl Yapılmalı ve Etik Çalışmalar Nasıl Yapılmalıdır?
4) Araştırma Tasarımı Stratejileri
5) Kalitatif ve Kantitatif Ölçüm
6) Kalitatif ve Kantitatif Örnekleme
7) Anket Araştırması
8) Tepkisiz Araştırma ve İkincil Analiz
9) Saha Araştırması ve Odak Grup Araştırması
10) Nitel Verilerin Analizi
11) Araştırma Raporunun Yazılması ve Sosyal Araştırma Politikası
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neuman, W. Lawrence (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, Pearson Education Limited, Seventh Edition
Diğer Kaynaklar: Adams, J., Khan, H. T., & Raeside, R. (2014). Research methods for business and social science students. SAGE Publications India.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 2 % 50
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sunum / Seminer 2 75 2 154
Proje 1 150 1 151
Toplam İş Yükü 305