İşletme (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BUS5112 | ||||
Ders İsmi: | Research Methods in Social Sciences | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçları: Nicel ve nitel araştırma yöntemlerine giriş Ölçme, ilişkiler ve genellenebilirlik yoluyla araştırmanın geçerliliğini sağlamak Kanıta dayalı müdahalelerin tanınması Birinin çalışmalarını açıklamak için araştırma kanıtlarını kullanma Müşteri popülasyonunun sosyal refahını geliştirecek ilgili hizmetleri sağlamak için araştırma bulgularını kullanmak |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere nicel ve nitel sosyal araştırma yöntemlerini tanıtmak ve bilgi oluşturmaya yönelik bilimsel ve etik yaklaşımları anlamak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin anlaşılmasını ve bunların uygulama bilgi tabanına nasıl katkıda bulunduğunu göstermek 2) Kanıta dayalı müdahaleleri uygulamak için araştırma bulgularını eleştirel bir şekilde değerlendirmek 3) Kendi çalışmalarını bilgilendirmek ve değerlendirmek için araştırma kanıtlarını kullanmak 4) İnsan hakları ile sosyal ve ekonomik adaletin araştırılması ve savunulması sürecinde sosyal hizmet değerleri ve etiği anlayışını göstermek 5) Müşteri nüfusunun sosyal refahını geliştirecek ilgili hizmetleri sağlamak için araştırma bulgularını kullanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Neden Araştırma Yapmalısınız? | |
2) | Başlıca Sosyal Araştırma Türleri Nelerdir? | |
3) | Literatür Taraması Nasıl Yapılmalı ve Etik Çalışmalar Nasıl Yapılmalıdır? | |
4) | Araştırma Tasarımı Stratejileri | |
5) | Kalitatif ve Kantitatif Ölçüm | |
6) | Kalitatif ve Kantitatif Örnekleme | |
7) | Anket Araştırması | |
8) | Tepkisiz Araştırma ve İkincil Analiz | |
9) | Saha Araştırması ve Odak Grup Araştırması | |
10) | Nitel Verilerin Analizi | |
11) | Araştırma Raporunun Yazılması ve Sosyal Araştırma Politikası | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Neuman, W. Lawrence (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, Pearson Education Limited, Seventh Edition |
Diğer Kaynaklar: | Adams, J., Khan, H. T., & Raeside, R. (2014). Research methods for business and social science students. SAGE Publications India. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | ||||||
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||||
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | |
5) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 2 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 2 | 75 | 2 | 154 | |||
Proje | 1 | 150 | 1 | 151 | |||
Toplam İş Yükü | 305 |