İşletme (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISY5109
Ders İsmi: Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere akademik yazım ve sunumun temel bilgi ve ilkelerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Ders, konu seçimi, literatür taraması, konunun sınırlandırılması, kavramsal çerçeve oluşturma, akademik makalenin yapısı ve bileşenleri, etik ilkeler, akademik yazım ihlalleri, metinde ve kaynakçada atıf sistemleri, APA sistemi ilkeleri, sözlü ve görsel sunum ve hazırlama ilkeleri, PowerPoint'te görsel sunum için başarı kriterleri gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik yazım konusunda yetkinlik kazanmak
2) Araştırma etiği ve akademik yazım ihlallerini öğrenmek ve araştırma yaparken bu kurallara dikkat etmek
3) Bilimsel raporlama ve kaynakça kullanımı konusunda standartları öğrenmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Hakkında
2) Temel Kavramlar
3) Araştırma Etiği
4) Akademik Yazım Türleri
5) Akademik Yazım Süreci ve Safhaları
6) Akademik Makalenin Yapısı ve Bileşenleri
7) Bilimsel Araştırma Raporları ve Kaynak Tarama
8) Bilimsel Yazım ve Sunum Hazırlama
9) Araştırma Önerisi Yazma
10) Sözlü ve Görsel Sunumun İlkeleri ve Hazırlık Yapmak
11) Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları/Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Erişti, Suzan D. B. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Adile A. Kurt (Ed.), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir
Kalaycı, Şeref (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 7.Baskı, Asil Yayın
Ercan Gegez (2010). Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, Geliştirilmiş 3. Baskı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 40
Sunum 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 1 150 2 152
Ödevler 1 60 1 61
Toplam İş Yükü 255