İşletme (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5109 | ||||
Ders İsmi: | Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Melek Yurdakul | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere akademik yazım ve sunumun temel bilgi ve ilkelerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, konu seçimi, literatür taraması, konunun sınırlandırılması, kavramsal çerçeve oluşturma, akademik makalenin yapısı ve bileşenleri, etik ilkeler, akademik yazım ihlalleri, metinde ve kaynakçada atıf sistemleri, APA sistemi ilkeleri, sözlü ve görsel sunum ve hazırlama ilkeleri, PowerPoint'te görsel sunum için başarı kriterleri gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik yazım konusunda yetkinlik kazanmak 2) Araştırma etiği ve akademik yazım ihlallerini öğrenmek ve araştırma yaparken bu kurallara dikkat etmek 3) Bilimsel raporlama ve kaynakça kullanımı konusunda standartları öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Hakkında | |
2) | Temel Kavramlar | |
3) | Araştırma Etiği | |
4) | Akademik Yazım Türleri | |
5) | Akademik Yazım Süreci ve Safhaları | |
6) | Akademik Makalenin Yapısı ve Bileşenleri | |
7) | Bilimsel Araştırma Raporları ve Kaynak Tarama | |
8) | Bilimsel Yazım ve Sunum Hazırlama | |
9) | Araştırma Önerisi Yazma | |
10) | Sözlü ve Görsel Sunumun İlkeleri ve Hazırlık Yapmak | |
11) | Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Erişti, Suzan D. B. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Adile A. Kurt (Ed.), Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Kalaycı, Şeref (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 7.Baskı, Asil Yayın Ercan Gegez (2010). Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, Geliştirilmiş 3. Baskı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | ||||||
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | ||||||
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |
3) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
5) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 150 | 2 | 152 | |||
Ödevler | 1 | 60 | 1 | 61 | |||
Toplam İş Yükü | 255 |