Veri Bilimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VB5104
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Mustafa Sundu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, mümkünse tez konusuyla ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bir araştırmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. Seminer dersi alınmadan, teze başlanamaz. Seminer konuları tercihen lisansüstü tez konusuna yönelik olmalıdır.
Dersin İçeriği: Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir
2) Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir
3) Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir
4) Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir
5) Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir
6) Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir
7) Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması ve Giriş Ön hazırlık gerekmemektedir.
2) Araştırma sorularının ve anahtar kelimelerin tespiti Ön hazırlık gerekmemektedir.
3) Araştırmanın değişkenlerinin tespiti, hipotezlerin geliştirilmesi ve modelin oluşturulması Ön hazırlık gerekmemektedir.
4) Literatür taraması yapılması • Kaynaklara erişilmesi • Makale okuma ve tarama yöntemleri • Atıf yapma yöntemleri • Eleştirel literatür taraması yapma Ön hazırlık gerekmemektedir.
5) Veri türlerinin ve veri toplama araçlarının tespiti Ön hazırlık gerekmemektedir.
6) Analiz türlerinin ve araçlarının tespiti Ön hazırlık gerekmemektedir.
7) Tez yazım araçları ve teknikleri Sunulması (Word, Mendeley, Zotero vb.) Ön hazırlık gerekmemektedir.
8) İstinye Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzunun İncelenmesi Örnek tez inceleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
9) Örnek tez inceleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
10) Örnek tez inceleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
11) Örnek tez inceleme Ön hazırlık gerekmemektedir.
12) Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması Ön hazırlık gerekmemektedir.
13) Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması Ön hazırlık gerekmemektedir.
14) Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması Ön hazırlık gerekmemektedir.
15) Final Haftası Ön hazırlık gerekmemektedir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır.
-Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir.
- Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır
• Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2017) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri (SPSS ve AMOS Uygulamalı), Seçkin Yayıncılık.
• Creswell, W,J. (2016). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayınları.
• Creswell, W,J. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitapevi.
• Kalycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayınevi.
• Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi.
• Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi.
• N. Karasar, (2004) “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, ,12. Baskı.
• H. Seyidoğlu (2016) “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları.
• Çoşkun, R, Altunışık, R, Yıldırım E. (2015), “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, Sakarya Yayıncılık.
• S. Saruhan ve A. Özdemirci (2013). “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, Beta Yayınları.
• Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: The active learning method will be implemented.
Students are required to individually research and learn the topics discussed in class.
Pre-lecture literature review should be conducted for all departments.
• Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2017) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri (SPSS ve AMOS Uygulamalı), Seçkin Yayıncılık.
• Creswell, W,J. (2016). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayınları.
• Creswell, W,J. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitapevi.
• Kalycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayınevi.
• Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi.
• Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi.
• N. Karasar, (2004) “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, ,12. Baskı.
• H. Seyidoğlu (2016) “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları.
• Çoşkun, R, Altunışık, R, Yıldırım E. (2015), “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, Sakarya Yayıncılık.
• S. Saruhan ve A. Özdemirci (2013). “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, Beta Yayınları.
• Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir.
2) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir.
3) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır
4) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar
5) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. 3
2) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. 3
3) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır 1
4) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar 3
5) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 7 80
Final 7 100
Toplam İş Yükü 222