Veri Bilimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | VB5104 | ||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa Sundu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, mümkünse tez konusuyla ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bir araştırmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir. Seminer dersi alınmadan, teze başlanamaz. Seminer konuları tercihen lisansüstü tez konusuna yönelik olmalıdır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir 2) Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir 3) Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir 4) Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir 5) Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir 6) Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir 7) Beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması ve Giriş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2) | Araştırma sorularının ve anahtar kelimelerin tespiti | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3) | Araştırmanın değişkenlerinin tespiti, hipotezlerin geliştirilmesi ve modelin oluşturulması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4) | Literatür taraması yapılması • Kaynaklara erişilmesi • Makale okuma ve tarama yöntemleri • Atıf yapma yöntemleri • Eleştirel literatür taraması yapma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5) | Veri türlerinin ve veri toplama araçlarının tespiti | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6) | Analiz türlerinin ve araçlarının tespiti | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7) | Tez yazım araçları ve teknikleri Sunulması (Word, Mendeley, Zotero vb.) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8) | İstinye Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzunun İncelenmesi Örnek tez inceleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9) | Örnek tez inceleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10) | Örnek tez inceleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11) | Örnek tez inceleme | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12) | Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13) | Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14) | Seminer/Tez/Araştırma önerisinin Jüriye Sunulması | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
15) | Final Haftası | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Ders Notları / Kitaplar: | - Aktif öğrenme metodu uygulanmaktadır. -Öğrencilerin derste tartışılan konuları bireysel olarak araştırması ve öğrenmesi gerekmektedir. - Tüm bölümler için ders öncesi literatür taraması yapılmalıdır • Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2017) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri (SPSS ve AMOS Uygulamalı), Seçkin Yayıncılık. • Creswell, W,J. (2016). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayınları. • Creswell, W,J. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitapevi. • Kalycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayınevi. • Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi. • Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi. • N. Karasar, (2004) “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, ,12. Baskı. • H. Seyidoğlu (2016) “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları. • Çoşkun, R, Altunışık, R, Yıldırım E. (2015), “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, Sakarya Yayıncılık. • S. Saruhan ve A. Özdemirci (2013). “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, Beta Yayınları. • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi. |
Diğer Kaynaklar: | The active learning method will be implemented. Students are required to individually research and learn the topics discussed in class. Pre-lecture literature review should be conducted for all departments. • Gürbüz Sait, Şahin Faruk, (2017) Sosyal Bililerde Araştırma Yöntemleri (SPSS ve AMOS Uygulamalı), Seçkin Yayıncılık. • Creswell, W,J. (2016). Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayınları. • Creswell, W,J. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitapevi. • Kalycı, Ş. (2016). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayınevi. • Büyüköztürk Şener,(2017), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi. • Patton Quin Micheal, Çev Bütün Mesut, Demir Selçuk Beşir, Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Pegem Akademi. • N. Karasar, (2004) “Araştırmalarda Rapor Hazırlama”, Nobel, ,12. Baskı. • H. Seyidoğlu (2016) “ Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Can Yayınları. • Çoşkun, R, Altunışık, R, Yıldırım E. (2015), “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri- SPSS Uygulamalı”, Sakarya Yayıncılık. • S. Saruhan ve A. Özdemirci (2013). “Bilim Felsefe ve Metodoloji”, Beta Yayınları. • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayınevi. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. | |||||||
2) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. | |||||||
3) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır | |||||||
4) Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar | |||||||
5) Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Veri biliminin teknik uygulamalarının kapsamını ve kullanılabilecek araçları bilir. | 3 |
2) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Uygulama sonuçlarının toplum-kültür-hukuk üzerindeki etkilerini bilir. | 3 |
3) | Bu programı tamamlayan öğrenciler; Uygulama süreçlerindeki matematiği ve kodu tanır | 1 |
4) | Bu programı tamamlayan öğrenciler; Veri bilimindeki süreçlerin çıktı ve birey üzerindeki etkilerini açıklar | 3 |
5) | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Bir bütün olarak veri bilimiyle oluşan içgörü-öngörü ve uzgörüyü belli bir disiplin/vaka karşında anlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 7 | 80 |
Final | 7 | 100 |
Toplam İş Yükü | 222 |