Kimya (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM6002
Ders İsmi: Spektroskopi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Dr. İsmail Fidan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spektroskopinin temel ilkelerini anlamak
Kalitatif ve kantitatif analizlerde UV ve IR uygulamalarını öğrenmek
Spektrum ile malzeme yapısı arasında ilişki kurulması
Dersin İçeriği: Işık madde etkileşimi, ışınım kuramı ve spektroskopinin temel ilkeleri. Elektronik spektroskopi: Fotoelektron spektroskopisi. Ultraviyole görünür (UV-Vis) spektroskopisi. Floresans ve fosforesans spektroskopisi. UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi. Kızılötesi spektroskopinin teorik ve deneysel ilkeleri. IR spektroskopisinin uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel olarak spektroskopi kurallarını açıklayabilir
2) UV-Vis cihazı ve tekniğini kavrar
3) IR cihazını ve tekniğini kavrar
4) Organik moleküllerin yapılarını UV-Vis, IR, 1H-NMR , 13C-NMR ve kütle spektrumlarını kullanarak tanımlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Işık madde etkileşimi
2) Radyasyon teorisi ve spektroskopinin temel ilkeleri
3) Elektronik spektroskopi: Fotoelektron spektroskopisi
4) Ultraviyole görünür bölge (UV-Vis) spektroskopisi
5) Floresans ve fosforesans spektroskopisi
6) UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi
7) UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi 2
8) Kızılötesi spektroskopinin teorik ve deneysel ilkeleri
9) IR spektroskopisinin uygulamaları
10) IR spektroskopisinin uygulamaları 2
11) 1H-NMR spektroskopisi
12) 13C-NMR spektroskopisi
13) Kütle spektroskopisi
14) Genel Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Spectrometric Identification of Organic Compounds, R.M. Sılvertein, F.X. Webster, John Wiley & Sons Inc., ISBN 0-471-13457-0, Sixth Edition, 1998.
Diğer Kaynaklar: NMR Spectroscopy, H. Günther, John Wiley & Sons. Inc., Second Edition, ISBN 0471 – 951999- 4, 1995.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 3 78
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 3 78
Ödevler 2 5 5 20
Ara Sınavlar 1 5 5 10
Final 1 5 5 10
Toplam İş Yükü 196