Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6002 | ||||
Ders İsmi: | Spektroskopi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. İsmail Fidan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spektroskopinin temel ilkelerini anlamak Kalitatif ve kantitatif analizlerde UV ve IR uygulamalarını öğrenmek Spektrum ile malzeme yapısı arasında ilişki kurulması |
Dersin İçeriği: | Işık madde etkileşimi, ışınım kuramı ve spektroskopinin temel ilkeleri. Elektronik spektroskopi: Fotoelektron spektroskopisi. Ultraviyole görünür (UV-Vis) spektroskopisi. Floresans ve fosforesans spektroskopisi. UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi. Kızılötesi spektroskopinin teorik ve deneysel ilkeleri. IR spektroskopisinin uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel olarak spektroskopi kurallarını açıklayabilir 2) UV-Vis cihazı ve tekniğini kavrar 3) IR cihazını ve tekniğini kavrar 4) Organik moleküllerin yapılarını UV-Vis, IR, 1H-NMR , 13C-NMR ve kütle spektrumlarını kullanarak tanımlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Işık madde etkileşimi | |
2) | Radyasyon teorisi ve spektroskopinin temel ilkeleri | |
3) | Elektronik spektroskopi: Fotoelektron spektroskopisi | |
4) | Ultraviyole görünür bölge (UV-Vis) spektroskopisi | |
5) | Floresans ve fosforesans spektroskopisi | |
6) | UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi | |
7) | UV spektroskopisinin uygulamaları: Analitik uygulamalar ve yapı analizi 2 | |
8) | Kızılötesi spektroskopinin teorik ve deneysel ilkeleri | |
9) | IR spektroskopisinin uygulamaları | |
10) | IR spektroskopisinin uygulamaları 2 | |
11) | 1H-NMR spektroskopisi | |
12) | 13C-NMR spektroskopisi | |
13) | Kütle spektroskopisi | |
14) | Genel Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Spectrometric Identification of Organic Compounds, R.M. Sılvertein, F.X. Webster, John Wiley & Sons Inc., ISBN 0-471-13457-0, Sixth Edition, 1998. |
Diğer Kaynaklar: | NMR Spectroscopy, H. Günther, John Wiley & Sons. Inc., Second Edition, ISBN 0471 – 951999- 4, 1995. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||||
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
2) | Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
3) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
4) | Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
5) | Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 3 | 78 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 3 | 78 | |||
Ödevler | 2 | 5 | 5 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 196 |