Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6001 | ||||
Ders İsmi: | Kromatografi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Havva Bekiroğlu Ataş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kromatografi teori ve tekniklerine giriş ve kromatografinin preparatif ve analitik yönleri |
Dersin İçeriği: | Kromatografiye giriş, temel kavramlar. Kromatografik tekniklere giriş. TLC, kolon kromatografisi. Kromatografik ayırmaya giriş ve matematiksel temsilleri. Gaz kromatografisi, enjeksiyon sistemleri, kolonlar, dedektörler;HPLC, enjeksiyon sistemleri, pompa sistemleri, kolonlar ve dedektörler, .İyon kromatografisi, Affinite kromatografisi, boyut dışlama kromatografisi, süper kritik sıvı kromatografisi, kılcal elektroforlar, kılcal elektrokromatografi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kromatografi ve amacı/uygulama alanları, ayrım ilkelerini öğrenir 2) Analitik ve preparatif ince tabaka kromatografisi ve santrifüj kromatografi, kolon kromatografisi ve flaş kromatografi, gaz kromatografisi ve HPLC hakkında bilgi kazanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kromatografiye giriş | |
2) | Temel konseptler | |
3) | Kromatografik tekniklere giriş | |
4) | İnce tabaka kromatografisi | |
5) | Kolon kromatografısi | |
6) | Kromatografik ayırmaya giriş ve matematiksel temsilleri | |
7) | Gaz kromatografisi, enjeksiyon sistemleri, kolonlar, dedektörler | |
8) | HPLC, enjeksiyon sistemleri, pompa sistemleri, kolonlar ve dedektörler | |
9) | İyon kromatografisi | |
10) | Afinite kromatografisi | |
11) | Boyut dışlama kromatografisi | |
12) | Süper kritik akışkan kromatografisi | |
13) | Kapiler Elektroforez | |
14) | Kapiler elektrokromatografi |
Ders Notları / Kitaplar: | Chromatography, Basic Principles, Sample Preparation and Related Methods by E. Lundanes, L. Reubsaet, and T. Greibrokk Wiley-VCH, 2013, ISBN 9783527336203 |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Instrumental Analysis 7th Edition by D.A. Skoog, F.J. Holler, and S.R. Crouch, Cengage Learning, 2017, ISBN 9781305577213 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||||
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
2) | Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
3) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
4) | Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
5) | Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 3 | 3 | 78 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 3 | 78 | |||
Ödevler | 2 | 5 | 5 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Final | 1 | 5 | 5 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 196 |