Kimya (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM6001
Ders İsmi: Kromatografi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Havva Bekiroğlu Ataş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kromatografi teori ve tekniklerine giriş ve kromatografinin preparatif ve analitik yönleri
Dersin İçeriği: Kromatografiye giriş, temel kavramlar. Kromatografik tekniklere giriş. TLC, kolon kromatografisi. Kromatografik ayırmaya giriş ve matematiksel temsilleri. Gaz kromatografisi, enjeksiyon sistemleri, kolonlar, dedektörler;HPLC, enjeksiyon sistemleri, pompa sistemleri, kolonlar ve dedektörler, .İyon kromatografisi, Affinite kromatografisi, boyut dışlama kromatografisi, süper kritik sıvı kromatografisi, kılcal elektroforlar, kılcal elektrokromatografi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kromatografi ve amacı/uygulama alanları, ayrım ilkelerini öğrenir
2) Analitik ve preparatif ince tabaka kromatografisi ve santrifüj kromatografi, kolon kromatografisi ve flaş kromatografi, gaz kromatografisi ve HPLC hakkında bilgi kazanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kromatografiye giriş
2) Temel konseptler
3) Kromatografik tekniklere giriş
4) İnce tabaka kromatografisi
5) Kolon kromatografısi
6) Kromatografik ayırmaya giriş ve matematiksel temsilleri
7) Gaz kromatografisi, enjeksiyon sistemleri, kolonlar, dedektörler
8) HPLC, enjeksiyon sistemleri, pompa sistemleri, kolonlar ve dedektörler
9) İyon kromatografisi
10) Afinite kromatografisi
11) Boyut dışlama kromatografisi
12) Süper kritik akışkan kromatografisi
13) Kapiler Elektroforez
14) Kapiler elektrokromatografi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Chromatography, Basic Principles, Sample Preparation and Related Methods by E. Lundanes, L. Reubsaet, and T. Greibrokk Wiley-VCH, 2013, ISBN 9783527336203
Diğer Kaynaklar: Principles of Instrumental Analysis 7th Edition by D.A. Skoog, F.J. Holler, and S.R. Crouch, Cengage Learning, 2017, ISBN 9781305577213

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Sözlü 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 3 78
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 3 78
Ödevler 2 5 5 20
Ara Sınavlar 1 5 5 10
Final 1 5 5 10
Toplam İş Yükü 196