CHEM6390 PhD Thesisİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Kimya (DR) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya (DR) (İngilizce)

Önizleme

Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM6390
Ders İsmi: PhD Thesis
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM BİLİCİ
Dersi Veren(ler): Çiğdem Bilici
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Doktora tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencini bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme becerisi.
2) Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
3) Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme becerisi.
4) Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme becerisi.
5) Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
2) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
3) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
4) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
5) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
6) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
7) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
8) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
9) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
10) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
11) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
12) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
13) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
14) Doktora tez konusuna yönelik çalışmalar Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons.
Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill.
Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill
Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
Ralph H. Petrucci, William S. Harwood, F.Geoffrey Herring, 2014, Genel Kimya II PETRUCCI-HARWOOD Herring, Prentice Hall, ISBN:0-13-014329-.
Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004.
Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons.
Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill.
Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill
Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
Ralph H. Petrucci, William S. Harwood, F.Geoffrey Herring, 2014, Genel Kimya II PETRUCCI-HARWOOD Herring, Prentice Hall, ISBN:0-13-014329-.
Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004.
Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuvar 14 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 14 27 27 756
Toplam İş Yükü 756