Kimya (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CHEM6202
Ders İsmi: Yeterlilik Sınavı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
30
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL
Dersi Veren(ler): Çiğdem Bilici
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yeterlik Sınavı (Yeterlilik), öğrencinin teknik yeteneklerini test etmeyi, bilimsel bilgisini incelemeyi, öğrencinin Akademik Programının (Bölüm) genel alanında araştırma ve öğretim yapma yeteneğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Yeterlilik Sınavı yazılı ve sözlü kısımdan oluşur; yazılı kısım sınıf içi sınav olarak verilir. Sözlü kısım öğrencinin jüri karşısında sözlü değerlendirilmesi ile yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Disiplindeki güncel literatürü eleştirel olarak okumak, anlamak ve değerlendirmek
2) Kimya alanındaki fikirleri entegre etmek ve sentezlemek ve ampirik kanıtları eleştirel olarak değerlendirmek
3) Kimya alanındaki literatürün kapsamlı bilgisini göstermek
4) Kimya bilimi için kritik öneme sahip tekniklerin kapsamlı bir şekilde anlaşıldığını göstermek
5) Uzman kitlelerle açık ve etkili bir şekilde iletişim kurmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel kimya üzerine çalışmak General Chemistry, 11th edition, Ralph H. Petrucci , F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura, 2023, Pearson Education
2) Genel kimya üzerine çalışma General Chemistry, 11th edition, Ralph H. Petrucci , F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura, 2023, Pearson Education
3) Organik Kimya üzerine çalışmak Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill.
4) Organik Kimya üzerine çalışmak Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill.
5) Organik Kimya üzerine çalışmak Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill.
6) Fiziksel Kimya üzerine çalışmak Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
7) Fiziksel Kimya üzerine çalışmak Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
8) Fiziksel Kimya üzerine çalışmak Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press
9) Analitik Kimya üzerine çalışmak Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.)
10) Analitik Kimya üzerine çalışmak Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.)
11) Analitik Kimya üzerine çalışmak Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.)
12) Anorganik Kimya üzerine çalışmak Anorganik Kimya, N. K. Tunalı, S. Özkâr, 2004, Gazi Kitabevi Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall
13) Anorganik Kimya üzerine çalışmak Anorganik Kimya, N. K. Tunalı, S. Özkâr, 2004, Gazi Kitabevi Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall
14) Çalışılan konular üzerine tekrar yapmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: All book resources on basic chemistry branches such as organic, inorganic, physical and analytical chemistry
Diğer Kaynaklar: Organik anorganik fiziksel ve analitik kimya gibi temel kimya branşlarına ait tüm kitap kaynakları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Final Sözlü 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 20 280
Sunum / Seminer 1 50 50
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 380