Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6202 | ||||
Ders İsmi: | Yeterlilik Sınavı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELİKE ATAKOL | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem Bilici | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeterlik Sınavı (Yeterlilik), öğrencinin teknik yeteneklerini test etmeyi, bilimsel bilgisini incelemeyi, öğrencinin Akademik Programının (Bölüm) genel alanında araştırma ve öğretim yapma yeteneğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Yeterlilik Sınavı yazılı ve sözlü kısımdan oluşur; yazılı kısım sınıf içi sınav olarak verilir. Sözlü kısım öğrencinin jüri karşısında sözlü değerlendirilmesi ile yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Disiplindeki güncel literatürü eleştirel olarak okumak, anlamak ve değerlendirmek 2) Kimya alanındaki fikirleri entegre etmek ve sentezlemek ve ampirik kanıtları eleştirel olarak değerlendirmek 3) Kimya alanındaki literatürün kapsamlı bilgisini göstermek 4) Kimya bilimi için kritik öneme sahip tekniklerin kapsamlı bir şekilde anlaşıldığını göstermek 5) Uzman kitlelerle açık ve etkili bir şekilde iletişim kurmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel kimya üzerine çalışmak | General Chemistry, 11th edition, Ralph H. Petrucci , F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura, 2023, Pearson Education |
2) | Genel kimya üzerine çalışma | General Chemistry, 11th edition, Ralph H. Petrucci , F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura, 2023, Pearson Education |
3) | Organik Kimya üzerine çalışmak | Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill. |
4) | Organik Kimya üzerine çalışmak | Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill. |
5) | Organik Kimya üzerine çalışmak | Organic Chemistry, 3rd Edition, David R.Klein, 2017, Wiley. Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill. |
6) | Fiziksel Kimya üzerine çalışmak | Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press |
7) | Fiziksel Kimya üzerine çalışmak | Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press |
8) | Fiziksel Kimya üzerine çalışmak | Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press |
9) | Analitik Kimya üzerine çalışmak | Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.) |
10) | Analitik Kimya üzerine çalışmak | Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.) |
11) | Analitik Kimya üzerine çalışmak | Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. (Analitik Kimya Temel İlkeler (Skoog, West, Holler, Crouch) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç - Hamza Yılmaz, 8. Baskı, Bilim Yayıncılık, Ankara, 2004.) |
12) | Anorganik Kimya üzerine çalışmak | Anorganik Kimya, N. K. Tunalı, S. Özkâr, 2004, Gazi Kitabevi Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall |
13) | Anorganik Kimya üzerine çalışmak | Anorganik Kimya, N. K. Tunalı, S. Özkâr, 2004, Gazi Kitabevi Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall |
14) | Çalışılan konular üzerine tekrar yapmak |
Ders Notları / Kitaplar: | All book resources on basic chemistry branches such as organic, inorganic, physical and analytical chemistry |
Diğer Kaynaklar: | Organik anorganik fiziksel ve analitik kimya gibi temel kimya branşlarına ait tüm kitap kaynakları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
2) Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |||||
3) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |||||
4) Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |||||
5) Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimya alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
2) | Kimya alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. Kimya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | |
3) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. Kimya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | |
4) | Kimya alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
5) | Bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 60 |
Final Sözlü | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 20 | 280 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 50 | 50 | ||||
Final | 1 | 50 | 50 | ||||
Toplam İş Yükü | 380 |