Kimya (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | CHEM6203 | ||||
Ders İsmi: | Seminar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM BİLİCİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Melike Atakol | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1) Araştırma odağını güçlendirmek; 2) Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; 3) Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; 4) Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; 5) Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilme 2) kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilme 3) beklenen standartlarda akademik bir çalışma ortaya koyabilme 4) araştırma etiği ilişkin prensipleri yerine getirebilme 5) teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminerini yapacağı konuyu belirleme | |
2) | Seminerini yapacağı konuyu belirleme | |
3) | Kararlaştırılan konu için literatür taraması yapma | |
4) | Kararlaştırılan konu için literatür taraması yapma | |
5) | Kararlaştırılan konu için literatür taraması yapma | |
6) | Konuyla ilgili ayrıntılı bir inceleme yazma | |
7) | Konuyla ilgili ayrıntılı bir inceleme yazma | |
8) | Konuyla ilgili ayrıntılı bir inceleme yazma | |
9) | Konuyla ilgili ayrıntılı bir inceleme yazma | |
10) | Konuyla ilgili ayrıntılı bir inceleme yazma | |
11) | Konuyla ilgili sunum hazırlama | |
12) | Konuyla ilgili sunum hazırlama | |
13) | Hazırladığı sunumu bölüm kuruluna sunma |
Ders Notları / Kitaplar: | Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill. Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press Ralph H. Petrucci, William S. Harwood, F.Geoffrey Herring, 2014, Genel Kimya II PETRUCCI-HARWOOD Herring, Prentice Hall, ISBN:0-13-014329-. Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Organic Chemistry, 12th Edition, T.W. Graham Solomons & Craig B. Fryhle, 2016, J.Wiley&Sons. Organic Chemistry, 3rd Edition, Robert C. Atkins, Francis A. Carey, 2002, Mc Graw Hill. Physical Chemistry, 6th Edition, Ira N. Levine, 2009, McGraw Hill Physical Chemistry, 11th Edition, P. W. Atkins, 2018, Oxford Press Ralph H. Petrucci, William S. Harwood, F.Geoffrey Herring, 2014, Genel Kimya II PETRUCCI-HARWOOD Herring, Prentice Hall, ISBN:0-13-014329-. Fundamentals of Analytical Chemistry, Skoog, West, Holler, Crouch, 8th Edition, Brooks/Cole, USA, 2004. Advanced Inorganic Chemistry, 5th Ed., F. A. Cotton, G. Wilkinson, 1988, Wiley Inorganic Chemistry, C. Housecroft, A. Sharpe, 2001, Prentice Hall |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Seminer | 14 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 14 | 25 | 350 | ||||
Toplam İş Yükü | 350 |