Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
2) |
Developmental Psychology concepts and theories |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
3) |
Developmental Periods |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
4) |
Physical Development/Cognitive/Personality/Moral Development During Childhood |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
5) |
Physical / Cognitive / Personality / Moral Development During Adolescence |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
6) |
Adulthood: Developmental Approach |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
7) |
Physical / Cognitive / Personality Change in Old Age |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
8) |
Midterm |
exam |
9) |
Parent-Child Interaction |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
10) |
Psychosexual and Psychosocial Theory in Developmental Psychology |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
11) |
Piaget's Cognitive Theory |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
12) |
Information Processing Theory in Developmental Psychology |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
13) |
Current Research in Developmental Psychology |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
14) |
Evaluation of the Semester |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
15) |
Final |
exam |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
They have specialized knowledge about the science of psychology. |
|
2) |
Students have knowledge of application processes in the field of psychology |
|
3) |
They can follow current issues and research in the field of psychology. |
|
4) |
Students can comprehend theories and studies in the psychology field. |
|
5) |
Students can be part of studies in applied psychology area. |
|
6) |
Students will recognize, understand, and respect the complexity of sociocultural and international diversity |
|
7) |
Students will demonstrate information competence and the ability to use computers and other technology for many purposes |
|
8) |
Students will be able to tolerate ambiguity, act ethically, and reflect other values that are the underpinnings of psychology as a discipline |
|
9) |
Students apply evidence based scientific studies. |
|
10) |
Students will understand and apply psychological principles to personal, social and organizational issues. |
|
11) |
Students actively engage in team work and collaborate with others and can show leadership skills. |
|
12) |
Students can critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of psychology and direct their learning |
|
13) |
Students can systematically transfer current developments in the field of psychology and their own studies to groups in and out of the field, in written, verbal and visual formats, by supporting them with quantitative and qualitative data. |
|
14) |
Students are able to interpret and create new information by integrating the knowledge gained in the field of psychology with the knowledge from different disciplines. |
|