Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş : Dersin tanıtımı |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
2) |
Gelişim Psikolojisi kavram ve kuramlar |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
3) |
Gelişim Dönemleri |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
4) |
Çocukluk Döneminde Bedensel Gelişim/Bilişsel/ Kişilik / Ahlak Gelişimi |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
5) |
Ergenlik Döneminde Bedensel /Bilişsel/ Kişilik / Ahlak Gelişimi |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
6) |
Yetişkinlik: Gelişimsel Yaklaşım |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
7) |
Yaşlılık Döneminde Bedensel /Bilişsel/ Kişilik Değişimi |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
8) |
Vize |
sınav |
9) |
Ana-Baba Çocuk Etkileşimi |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
10) |
Gelişim Psikolojisinde Psikoseksüel ve Psikososyal Kuram |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
11) |
Piaget’in Bilişsel Kuramı |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
12) |
Gelişim Psikolojisinde Bilgiyi İşleme Kuramı |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
13) |
Gelişimsel Psikolojide Güncel Araştırmalar |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
14) |
Dönemin Değerlendirilmesi |
Aydın, B. (2002). Gelişim Psikolojisi. SFN Televizyon,Tanıtım Tasarım Yayıncılık Ltd.
Onur, B. (2017). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık,Ölüm. İmge Kitapevi |
15) |
Final |
sınav |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. |
|
2) |
Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. |
|
5) |
Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. |
|
6) |
Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. |
|
7) |
Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. |
|
8) |
Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. |
|
9) |
Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. |
|
10) |
Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. |
|
11) |
Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir |
|
12) |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
|
13) |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
|
14) |
Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
|