Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5074
Ders İsmi: İleri Düzey Bilişsel Psikoloji ve İnsan Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri derinlemesine incelemektir. Bu dersin konuları hem teorik hem de uygulamalı bir perspektifle kapsanacaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özellikleri olan otobiyografik hafıza, dil süreçleri, dikkat ve süreçleri gibi konuları, kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler bilişsel işlemlerin mekanizmalarını derinlemesine açıklayabilecektir.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler insan bilişinin temellerini anlamak ve bilişsel psikolojinin temel yönlerini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerinin derinlemesine tanımlayabilecektir.
3) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler insan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin Tanımı
2) Bilişsel Psikoloji Kapsamı ve Kuramları
3) Biliş ve Beyin
4) Bilişsel Nöropsikoloji: Nörogörüntüleme Yöntemleri
5) Dikkat ve Algı
6) Bellek (Duyusal/Kısa Süreli /Uzun Süreli/Çalışma Belleği)
7) Epizodik/ Semantik Bellek ve Otobiyografik Bellek
8) Vize Sınavı
9) Karar Verme Süreçleri : Rasyonellik ve İrrasyonellik
10) Yürütücü İşlevler: Amaca Yönelik Davranışlar
11) Duygu ve Duygunun Bilişsel Düzenlenmesi
12) Planlama/Organizasyon/ Kendi Kendini İzleme/Dürtü kontrolü/Bilişsel Esneklik
13) Bilişsel Psikoloji üzerine makale okuması
14) Bilişsel Psikoloji üzerine makale okuması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Yoktur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3 2
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 3
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 3
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 3
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 3
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 2
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 2
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 80
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 210