Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5074 | ||||
Ders İsmi: | İleri Düzey Bilişsel Psikoloji ve İnsan Davranışları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri derinlemesine incelemektir. Bu dersin konuları hem teorik hem de uygulamalı bir perspektifle kapsanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özellikleri olan otobiyografik hafıza, dil süreçleri, dikkat ve süreçleri gibi konuları, kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler bilişsel işlemlerin mekanizmalarını derinlemesine açıklayabilecektir. 2) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler insan bilişinin temellerini anlamak ve bilişsel psikolojinin temel yönlerini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerinin derinlemesine tanımlayabilecektir. 3) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler insan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin Tanımı | |
2) | Bilişsel Psikoloji Kapsamı ve Kuramları | |
3) | Biliş ve Beyin | |
4) | Bilişsel Nöropsikoloji: Nörogörüntüleme Yöntemleri | |
5) | Dikkat ve Algı | |
6) | Bellek (Duyusal/Kısa Süreli /Uzun Süreli/Çalışma Belleği) | |
7) | Epizodik/ Semantik Bellek ve Otobiyografik Bellek | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Karar Verme Süreçleri : Rasyonellik ve İrrasyonellik | |
10) | Yürütücü İşlevler: Amaca Yönelik Davranışlar | |
11) | Duygu ve Duygunun Bilişsel Düzenlenmesi | |
12) | Planlama/Organizasyon/ Kendi Kendini İzleme/Dürtü kontrolü/Bilişsel Esneklik | |
13) | Bilişsel Psikoloji üzerine makale okuması | |
14) | Bilişsel Psikoloji üzerine makale okuması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | 2 | ||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 3 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | ||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 210 |