Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen patolojiler hakkında ayrıntılı bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Çocuk ve ergen ruh sağlığına giriş,Çocuk ve ergen ruh sağlığında gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı,Psikopatolojide risk faktörleri/ Koruyucu Faktörler,Kaygı Bozuklukları ,Kaygı Bozuklukları ,Duygudurum Bozuklukları,Davranım Bozuklukları, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite,Öğrenme Güçlükleri,Yaygın Gelişimsel Bozukluklar,Ergenlik/Yeme bozuklukları,Travma/İhmal/İstismar gibi konuları içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı: Giriş |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
2) |
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
3) |
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisine dair Yaklaşımlar |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
4) |
Psikopatolojide risk faktörleri/ Koruyucu Faktörler
|
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
5) |
Öğrenme Bozuklukları |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
6) |
Kaygı Bozuklukları |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
7) |
Duygudurum Bozuklukları |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
8) |
ARA SINAV |
sınav |
9) |
Davranış Bozuklukları |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
10) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
11) |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
12) |
Travma/İhmal/İstismar |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
13) |
Ergenlik Dönemi Psikopatalojisi |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
14) |
Ergenlik Dönemi Davranış/Cinsel Kimlik Bozuklukları |
Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27 |
15) |
Final Sınavı |
sınav |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. |
|
2) |
Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. |
|
3) |
Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. |
|
4) |
Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. |
|
5) |
Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. |
|
6) |
Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. |
|
7) |
Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. |
|
8) |
Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. |
|
9) |
Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. |
|
10) |
Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. |
|
11) |
Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir |
|
12) |
Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir |
|
13) |
Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir |
|
14) |
Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
|