Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5072
Ders İsmi: Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE BEYHAN MERİÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen patolojiler hakkında ayrıntılı bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Çocuk ve ergen ruh sağlığına giriş,Çocuk ve ergen ruh sağlığında gelişimsel psikopatoloji yaklaşımı,Psikopatolojide risk faktörleri/ Koruyucu Faktörler,Kaygı Bozuklukları ,Kaygı Bozuklukları ,Duygudurum Bozuklukları,Davranım Bozuklukları, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite,Öğrenme Güçlükleri,Yaygın Gelişimsel Bozukluklar,Ergenlik/Yeme bozuklukları,Travma/İhmal/İstismar gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişimsel psikopatoloji bakış açısı ile çocuk ve ergenleri değerlendirme konusunda temel becerileri edinebilecektir.
2) Çocukluk ve ergenlik dönemi ile ilgili yeni gelişmeleri takip edinebilecektir.
3) Çocuk ve ergenlerle ilgili temel patolojiler hakkında yorum yapabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı: Giriş Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
2) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
3) Çocuk ve Ergen Psikopatolojisine dair Yaklaşımlar Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
4) Psikopatolojide risk faktörleri/ Koruyucu Faktörler Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
5) Öğrenme Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
6) Kaygı Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
7) Duygudurum Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
8) ARA SINAV sınav
9) Davranış Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
10) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
11) Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
12) Travma/İhmal/İstismar Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
13) Ergenlik Dönemi Psikopatalojisi Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
14) Ergenlik Dönemi Davranış/Cinsel Kimlik Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
15) Final Sınavı sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27
Diğer Kaynaklar: Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 2. ss. 3-27

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Ara Sınavlar 1 50
Final 1 80
Toplam İş Yükü 205