Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5068
Ders İsmi: Kişilik Psikolojisinde Seçme Konular
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kişilik Psikolojinin temel kavram ve kuramlarını, kişilik psikolojinin temel araştırma ve uygulama sahalarını tanıtmak, kişilik özeliklerini ve psikolojik hastalıkları değerlendirme becerileri kazandırmak. Kişilik psikolojinin temel alt alanlarda bilgi sahibi olmak ve eleştirel bakış geliştirebilmek.
Dersin İçeriği: Kişiliği ve kişilik gelişiminindeki temel kavramları, kişilik gelişimini açıklayan kuramsal yaklaşımlar, başlıca kişilik kuramları ve kuramcılarını içermektedir. Diğer kuramlarla karşılıklı etkileşimleri, güncel bilimsel katkılar ve kısıtlılıkları ders kapsamında incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlıca kişilik kuramlarını açıklayabilir.
2) Kişilik kuramlarının katkı ve sınırlılıklarını analiz eder
3) Kişilik psikolojisinin araştırma ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
4) Kişilik Bozukluklarına dair bilgi sahibi olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kişilik Kuramları
3) Sigmund Freud: Psikanaliz
4) Adler ve Bireysel Psikoloji
5) Carl Gustav Jung: Analitik Psikoloji
6) Karen Horney : Nevrozlar ve Kişilik Gelişimi
7) Sullivan ve Kişilerarası İlişkiler Kuramı
8) Vize Sınavı
9) Carl Rogers: Kişi Odaklı Kuram
10) Albert Bandura: Sosyal Bilişsel Teori
11) Abraham Maslow: Kendini Gerçekleştirme Kuramı
12) Kişiliğin Ölçülmesi ve Genel Değerlendirme
13) Kişilik Bozuklukları
14) Kişilik Bozuklukları II
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: Yoktur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 2 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 3 3 2
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 2 3
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. 2 2
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. 3
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 1 3
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 3 3
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 1
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 3
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 3 9
Ara Sınavlar 1 25
Final 1 30
Toplam İş Yükü 190