Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5067 | ||||
Ders İsmi: | Anormal Davranış Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Pervin Tunç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere psikolojik bozuklukların etiyolojisine ve tedavisine yönelik kuramsal ve pratik güncel bilgileri sağlamaktır. Tanım ve kavramlara karşı eleştirel bir bakış açısı öğrencilere sağlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Normal ve anormal arasındaki ayrım, psikopatinin kavramsallaştırılması, ilgili teorilerin paylaşılması, vaka sunumları, uluslararası tanı kategorizasyon sistemlerinin tanınması ve ilgili bozukluklar çerçevesinde incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Normal dışı davranışı bilimsel ve klinik bakış açısı kazanma 2) ICD ve DSM gibi sınıflandırma sistemlerinin eleştirel açıdan tartışabilecektir 3) Normal dışı davranışa yönelik farklı teorileri bilmek 4) Anormal davranışı ayırt edebilmek ve ayırt etme kriterlerini bilmek 5) vaka formülasyonu ve sunumu yapabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anormal psikolojiye giriş: Psikiyatrik hastalıkların doğası, nedenleri, tedavisi ve tanısına ilişkin geçmiş ve şimdiki görüşlere genel bakış | Ders notları |
2) | Anormal psikolojiye giriş: Psikiyatrik hastalıkların doğası, nedenleri, tedavisi ve tanısına ilişkin geçmiş ve şimdiki görüşlere genel bakış | Ders notları |
3) | Anksiyete ve Obsesif Kompulsif Bozukluklar | Ders notları |
4) | Tek kutuplu depresyon | Ders notları |
5) | Anksiyete ve depresyonla ilişkili bozukluklar: TSSB, intihar, yeme bozuklukları, alkol bağımlılığı | Ders notları |
6) | Somatik (Bedensel) bozukluklar | Ders notları |
7) | Dissosiyasyon ve dissosiyatif kimlik bozukluğu | Ders notları |
8) | Ara sınav | yoktur |
9) | Borderline ve diğer kişilik bozuklukları | Ders notları |
10) | Psikoz: Şizofreni | Ders notları |
11) | Psikoz: Bipolar bozukluk | Ders notları |
12) | Çocukluk bozuklukları | Ders notları |
13) | Tedaviler ve etkinlikleri: Psikodinamik terapiler | Ders notları |
14) | Tedaviler ve etkinlikleri: BDT, pozitif psikoloji ve diğer yaklaşımlar | Ders notları |
15) | Final sınavı | Bütün ders materyalleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Davison, G.C. & Neale, J.M. (1998). Anormal Psikolojisi (Abnormal Psychology).Çev. Ed.:İ.Dağ (2004) |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |||||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |||||||||||||||
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |||||||||||||||
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |||||||||||||||
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |
14) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 |
15) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |