Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5062 | ||||
Ders İsmi: | Endüstri ve Örgüt Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Emine Beyhan Meriç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel konularını ve araştırma alanlarını tanıtmak. Kuram ve kavramları endüstri ve örgüt psikolojisinin alt alanlarına uygulama becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Endüstri ve örgüt psikolojisinin kuram ve kavramları, endüstri ve örgüt psikolojisinde çağdaş yaklaşımlar, araştırma yöntemleri, işyerinde motivasyon, işgören seçme ve değerlendirme, iş analizi, liderlik, iletişim, işyerinde çatışma ve stres yönetimi gibi endüstri ve örgüt psikolojisinin temel konuları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel kuram ve kavramlarını bilir, endüstri ve örgüt psikologlarının görevlerini kavrar 2) Örgütsel verimliliğin arttırılması, çalışan memnuniyetinin sağlanması konularında motivasyonun önemini kavrar. 3) Endüstri ve örgüt psikolojisi alanında bir araştırma sürecini planlayabilir 4) İşgören değerlendirme, işe alma yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular 5) Örgütlerde çatışma ve stresle başa çıkma yollarını bilir 6) Örgütün sağlıklı işleyişi açısından iletişim sürecinin önemini bilir. Örgütsel iletişimi iyileştirme ve geliştirme becerilerine sahiptir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı, endüstri ve örgüt psikolojisinin temel kavramları | |
2) | Endüstri ve örgüt psikolojisinin gelişiminde rol oynayan temel kuram ve araştırmalar. | |
3) | Çağdaş yaklaşımlar: Sistem yaklaşımı | |
4) | Durumsallık yaklaşımı ve küreselleşme | |
5) | Endüstri ve örgüt psikolojisinde araştırma yöntemleri | |
6) | İş gücü sorunları: Motivasyon | |
7) | Motivasyon 2 | |
8) | vize | |
9) | İşgören bulma, seçme ve yerleştirme | |
10) | İşgören değerlendirme ve seçme yöntemleri | |
11) | liderlik | |
12) | örgütsel kültür | |
13) | iletişim | |
14) | Örgüt psikolojisi tarihi |
Ders Notları / Kitaplar: | Riggio, R. E. (2018). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine Giriş. Çeviri Editörü: Pof. Dr. Belkıs Özkara. Ankara: Nobel Yayıncılık. 6. Basımdan çeviri Robbins, S.P. Judge, T.A. (2017). Örgütsel Davranış. Çeviri Editörü: Prof. Dr. İnci Erdem. Ankara: Nobel Yayıncılık. 14. Basımdan çeviri. |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | 2 | ||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | 1 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 1 | 3 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 1 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 1 | 2 | ||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 36 | 76 | |||
Final | 1 | 60 | 65 | 125 | |||
Toplam İş Yükü | 240 |