Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5061 | ||||
Ders İsmi: | Adli Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, adli psikoloji konu alanındaki temel teorileri ve araştırmacıları öğretmeyi ve ilgili kuramlara eleştirel bir bakış sunmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Suç davranışı, mağduriyet, ceza, tanık psikolojisi ve adli psikolojideki diğer ilgili konu alanlarıyla ilgili teorileri tanıtacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adli psikoloji alanını ve psikolojinin hukuki sistem içerisindeki özellikli uygulama alanlarını tanımlayabilecektir 2) Adli psikoloji alt alanına ilişkin bilgi sahibidir 3) Adli psikolojideki teorileri bilir 4) Hukuki vakaları analiz etmek için eleştirel bakış açısını kullanır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli Psikolojiye Giriş | |
2) | Suç Davranışı | |
3) | Suç ve Kriminolojideki Teoriler | |
4) | Çocuk Suçluluğu | |
5) | Cinsel Suçlar | |
6) | Viktimoloji | |
7) | Zihinsel Hastalıklar ve Suç | |
8) | Penoloji | |
9) | vize sınavı | |
10) | Ev içi Şiddet | |
10) | ev içi şiddet | |
11) | Çocuk İstismar ve İhmali | |
12) | Adli Görüşme | |
13) | Velayet Değerlendirilmesi | |
14) | Görgü Tanıklığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Adli Psikoloji, Editör: Mithat Durak , Emre Şenol Durak, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Adli Psikoloji, Editör: Mithat Durak , Emre Şenol Durak, Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 1 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | ||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 | 2 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 195 |