Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5060 | ||||
Ders İsmi: | Travma ve Krize Müdahale | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere psikolojik travmanın farklı boyutları ile tanıtılması ve travmayla klinik ortamda çalışma ve iyileşmenin imkanlarını çeşitli yönleriyle öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Ders kapsamı psikolojik travmanın tarihçesi, literatürdeki yeri ve kuramsal gelişiminin değerlendirilmesi; gelişimsel ve kompleks travma kavramları ve aralarındaki farklılıkların tartışılması; travmanın ortaya çıkarabileceği ruhsal etkiler, savaş, işkence, tutsaklık, aile/ev içi şiddet ve istismar gibi çeşitli travma biçimleri ile ele alınmasından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler psikolojik travma kavramını tanıyacak 2) Psikolojik travma kavramının tarihsel gelişimini tanıyacak 3) Psikolojik travmanın semptomlarını öğrenecek 4) Psikolojik travmanın etkilerini öğrenecek 5) Psikolojik travmanın diyalektiğini kavrayacak 6) Tekil travmatik olay ve uzamış tekrarlayan travma arasındaki farkları öğrenecek 7) Kompleks travma sonrası stres bozukluğunu tanıyacak 8) Psikolojik travmanın sağaltımı ve sağaltım ilişkisinin dinamikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, tanışma, dersin yükümlülüklerinin tartışılması | |
2) | Psikolojik travmanın tanımı | |
3) | Psikolojik travmanın tarihsel gelişimi – Unutulmuş bir tarih | |
4) | Psikolojik travmanın etkileri – Terör | |
5) | Psikolojik travmanın etkileri – Kopukluk | |
6) | Psikolojik travmanın etkileri – Tutsaklık | |
7) | Psikolojik travmanın etkileri – Çocuk istismarı | |
8) | vize sınavı | |
9) | Kompleks travma sonrası stres bozukluğu – Yeni bir tanı | |
10) | İyileşme – Bir sağaltım ilişkisi | |
11) | İyileşme – Güvenlik | |
12) | İyileşme – Hatırlama ve yas | |
13) | İyileşme – Yeniden bağ kurma | |
14) | İyileşme – Ortak özellikler |
Ders Notları / Kitaplar: | Travma ve iyileşme, J. Herman |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 1 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 | 2 | ||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 1 | 2 | ||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 1 |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 1 |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 205 |