Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5059 | ||||
Ders İsmi: | Aile Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders aile psikolojisinin temel kavram ve kuramlarını, aile içi ilişkileri ve ailelerle çalışırken kullanılacak teori ve teknikleri tanıtır. Öğrencilerin aile psikolojisinin temel kavram ve kuramlarını öğrenmelerini ve ailelerle çalışırken kullanılacak terapötik tekniklere dair farkındalık kazanması amaçlanır. |
Dersin İçeriği: | Aile Psikolojisi dersinde aile kavramı, kültür ve aile, aile türleri, aile yaşam döngüsü, aile içi ilişkiler, kuşaklar arası ilişkiler, aile modelleri, aile içi iletişim, aile ile çalışırken kullanılacak teknikler gibi konular çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) - Aile psikolojisini psikolojinin bir alt alanı olarak tanır, tarihsel süreç içinde gelişimini kavrar. 2) -Aile psikolojisi alanında görev yapan psikologların çalışma konularını ve yöntemlerini bilir. 3) - Aile ile ilgili temel kavram ve kuramları bilir. 4) - Aileyi bir sistem olarak tanır ve içinde bulunduğu ekolojik sistemini açıklar. 5) - Ailenin içinde bulunduğu kültürden nasıl etkilendiğini açıklar. 6) Aile yaşamında ortaya çıkan değişimler hakkında bilgi sahibidir. Aile yaşam döngüsünün gelişimsel evrelerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilerle tanışma, dersle ilgili bilgiler ve çalışma planı. İlişkisellik arayışı, temel sosyal güdüler ve aile | |
2) | Bir sistem olarak aile Aileye ekolojik yaklaşım | |
3) | Aile yaşam döngüsü | |
4) | Kültür ve aile | |
5) | Türkiye'de aile psikolojisi | |
6) | Aile ve benlik gelişimi | |
7) | Çocuk yetiştirme pratikleri | |
8) | vize sınavı | |
9) | Kardeş ilişkileri | |
10) | Kuşaklararası ilişkiler | |
11) | Yapısal aile terapisi | |
12) | Stratejik aile terapisi | |
13) | Yaşantısal aile terapisi | |
14) | İletişim |
Ders Notları / Kitaplar: | Gehart, D. (2017). Aile terapisi yeterliklerinde uzmanlaşma: Kuramlara ve klinik vaka değerlendirmelerine uygun bir yaklaşım (T. İlhan ve H. Cihan, Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 1 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | ||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 1 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | 3 | ||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 85 |
Toplam İş Yükü | 210 |