Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5058 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Psikolojisinde Seçmeli Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Pervin Tunç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Sağlık Psikoloji alanı hakkına bilgi sahibi olmaları, bu alandaki kuramlara hakim olmaları, Biopsikososyal modele göre yapılan uygulamaları ve Sağlık Psikoloğu’unun kullandığı yöntemleri öğrenmeleri |
Dersin İçeriği: | Sağlık Psikolojisi’nin tarihçesi, teorik modeller, Biopsikososyal yaklaşım, Sağlık Psikoloji’nin çeşitli alanlardaki uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Psikolojisi alanının kapsamını bilmek 2) Sağlık Psikoloğu’nun çalışma alanlarını bilmek 3) Sağlık Psikoloğu’nun yaptığı uygulamaları bilmek 4) Endüstri, hastane gibi kuruluşlarda Sağlık Psikolojisi ile ilgili plan ve programların nasıl yapılacağını bilmek 5) Sağlık Psikolojisi’nde uygulanan teknikler ve yöntemleri öğrenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş dünyasında Sağlık Psikolojisi Uygulamaları | |
2) | Sağlık Psikolojisi’nin Tarihçesi | - |
3) | Sağlık Psikolojisi’nde Modeller ve Kuramsal Yaklaşımlar | - |
4) | Biopsikososyal Model | - |
5) | Sağlık Hakkındaki İnanışlar ve Tutumlar Bireysel Tarzlar ve Tutumlar Beden-zihin ilişkisi | - |
6) | stres yönetimi | - |
7) | ağrı yönetimi | - |
8) | vize | |
9) | HIV, Korona Virüs ve diğer Bulaşıcı Diğer Hastalıklarda Davranışlar | |
10) | Diyabet ve Obezlik ve Sağlık Psikolojisi | |
11) | Kardiyolojik Rahatsızlıklar ve Sağlık Psikolojisi | |
12) | Kanser ve diğer ölümcül rahatsızlıklar ve Sağlık Psikolojisi | - |
13) | İş dünyasında Sağlık Psikolojisi Uygulamaları | |
14) | Ülkemizde Sağlık Psikolojisi’nde geliştirilmesi gereken konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Ogden, J. (2020). Sağlık Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Ogden, J. (2020). Sağlık Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | 3 | ||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 1 | 3 | ||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 3 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | 3 | ||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 1 |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 3 |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 1 |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 1 |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Ödevler | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |