Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5057 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Psikolojide İleri Düzey Seçme Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sosyal Psikolojinin temel kavram ve kuramlarını, sosyal psikolojinin temel araştırma ve uygulama sahalarını tanıtmak, sosyal olay ve olguları anlama, değerlendirme, raporlama becerileri kazandırmak. Sosyal psikolojinin temel alt alanlarda bilgi sahibi olmak ve eleştirel bakış geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği: | Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri, benlik ve kimlik, gruplar ve grupta insan, önyargı ve ayrımcılık, tutumlar, yükleme kuramı, sosyal etki, saldırganlık, yardım etme davranışı, kuramsal eleştiriler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal psikolojideki temel araştırma yöntemlerini açıklama ve teorinin sosyal psikolojideki rolünü anlama 2) Sosyal psikoloji teorilerini kendi kişisel ve mesleki iletişim becerilerini geliştirmek üzere kullanabilir 3) Sosyal psikolojinin kavram ve teorilerini güncel yaşamdaki psikolojik ve sosyal olaylara uygulayabilir ve raporlandırabilir 4) Teorilere eleştirel bir bakış açısı geliştirir 5) İlgili alandaki çalışma bulgularını yorumlar ve çalışmalar düzenleyebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | sosyal biliş | |
3) | sosyal algı | |
4) | benlik ve kimlik | |
5) | sosyal gruplar | |
6) | Stereotip ve Önyargı | |
7) | Kişilerarası Çekicilik | |
8) | Saldırganlık | |
8) | vize sınavı | |
10) | Prososyal Davranış | |
11) | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | |
12) | İkna Etme Süreci Modelleri | |
13) | tutumlar | |
14) | Tutum Oluşumu: Bilişsel, Duygusal ve Biyolojik Etkiler |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilgin, Nuri. (2014). Sosyal Psikoloji. İzmir, Ege Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Yoktur |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 1 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 | 3 | ||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 | |||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | 2 | ||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 3 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 195 |