Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5056 | ||||
Ders İsmi: | Siber Psikoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kurs sayesinde öğrenciler siber psikoloji alandaki gelişmeleri, kuramları ve hipotezleri tartışacaklardır. İnsan-makine ilişkisi, sosyal medyanın psikolojimiz üzerindeki etkileri, siber teknolojilerin ruh sağlığı alanında nasıl kullanıldığı öğretilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu kursta siber psikolojinin ilgilendiği ana konular, terminolojisi işlenecektir. Ayrıca psikolojinin bir alt bilim dalı olarak siber psikolojinin, psikolojinin diğer alt bilimleri ile ilişkileri incelenecektir. Ek olarak, siber psikolojide güncel uygulamalar ve araştırmalara yer verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Siber Psikolojinin tanımlarını, esaslarını ve sınırlarını bilmek 2) Siber Psikoloji'deki güncel uygulamaları bilmek 3) Siber Psikoloji'nin uygulamalarının pratikte nasıl kullanıldığını bilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siber Psikoloji’de tanımlar, ana unsurlar, limitler ve etik konular | |
2) | Siber-Uzay ve Siber Psikoloji’de kullanılan terminolojiler | |
3) | Psikolojik Kuramları ve Siber Psikoloji | |
4) | Siber Psikoloji’de Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği | |
5) | Sosyal Psikoloji ve Siber Psikoloji | |
6) | Sosyal Etkileşimin Psikoloji ve Siber Etkiler | |
7) | Nörobiyoloji ve Siber Psikoloji | |
8) | vize sınavı | |
9) | Kişilik ve Siber Yaşamda Online Davranışlar | |
10) | Siber Sağlık Psikolojisi | |
11) | Klinik Psikoloji ve Siber Psikoloji | |
12) | Cyborg, Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik | |
13) | Siber Dünyada Suçlar ve Online Güvenlik Davranışları | |
14) | Projeler ve Gelecekte Siber Psikoloji |
Ders Notları / Kitaplar: | Zorunlu Ders Kaynakları 1. Siber Psikoloji. Editör: Selim Günüç. Anı Yayıncılık. 2021 2. Öztürk, E., & Çalıcı, C. (2018). Modern Toplumda Kimlik,“Siber Dissosiyasyon” ve “Siber Alter”: Teorik ve Klinik Bir Yaklaşım. Öztürk E, editör. Ruhsal Travma ve Dissosiyasyon. Ankara: Türkiye Klinikleri, 39-47. 3. Derin G, Öztürk E. Yapay zeka psikolojisi ve sanal gerçeklik uygulamaları. Öztürk E, editör. Siber Psikoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2020. p.41-7 4. Kocatürk, A. G. M. SİBER ZORBALIK KONUSUNDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ METODOLOJİK DEĞERLENDİRMESİ. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Siber Psikoloji. Editör: Selim Günüç. Anı Yayıncılık. 2021 2. Öztürk, E., & Çalıcı, C. (2018). Modern Toplumda Kimlik,“Siber Dissosiyasyon” ve “Siber Alter”: Teorik ve Klinik Bir Yaklaşım. Öztürk E, editör. Ruhsal Travma ve Dissosiyasyon. Ankara: Türkiye Klinikleri, 39-47. 3. Derin G, Öztürk E. Yapay zeka psikolojisi ve sanal gerçeklik uygulamaları. Öztürk E, editör. Siber Psikoloji. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 2020. p.41-7 4. Kocatürk, A. G. M. SİBER ZORBALIK KONUSUNDA YAPILAN TEZ ÇALIŞMALARININ METODOLOJİK DEĞERLENDİRMESİ. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | |||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | |||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 2 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 | 1 | ||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 | |||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | ||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 1 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 80 |
Toplam İş Yükü | 200 |