Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5103 | ||||
Ders İsmi: | İnsan Nöroanatomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYDIN ÖZBEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Aydın Özbek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinir sistemi yapılarının ilişkilerini ve çalışma prensiplerini anlamak |
Dersin İçeriği: | Nöroanatomiye giriş Medullaspinalis anatomisi Beyin sapı anatomisi Çıkan yollar İnen yollar Cerebellum anatomisi Diencephalon anatomisi Basal çekirdekler Limbik sistem Kortex anatomisi 1 Kortex anatomisi 2 Özel yollar Ventriküller ve beyin – omirilik sıvısı Merkezi sinir sistemi damarları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyin ve beyin sapı anatomisini öğrenmeli 2) Omurilik anatomisini öğrenmeli 3) Limbik sistem, bazal çekirdekler ve hipokampal oluşumun fonksiyonlarını öğrenmeli 4) Sinir sistemi yapılarının ilişkilerini öğrenmeli 5) Sinir sistemi yapıları ile ilgili nörolojik bozuklukların öğrenmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöroanatomiye giriş | |
2) | Medullaspinalis anatomisi | |
3) | Beyin sapı anatomisi | |
4) | Çıkan yollar | |
5) | İnen yollar | |
6) | Cerebellum anatomisi | |
7) | Ara sınav | |
8) | Diencephalon anatomisi | |
9) | Basal çekirdekler | |
10) | Limbic sistem | |
11) | Kortex anatomisi 1 | |
12) | Kortex anatomisi 2 | |
13) | Özel yollar | |
14) | Ventriküller ve beyin – omirilik sıvısı | |
15) | Merkezi sinir sistemi damarları | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Gray's anatomy Human neuroanatomy Clinical neuroanatomy Functional neuroanatomy |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Aydın Özbek. lecture notes and presentations |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Laboratuvar | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 39 |
Ödevler | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 166 |