Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5103
Ders İsmi: İnsan Nöroanatomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYDIN ÖZBEK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aydın Özbek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinir sistemi yapılarının ilişkilerini ve çalışma prensiplerini anlamak
Dersin İçeriği: Nöroanatomiye giriş
Medullaspinalis anatomisi
Beyin sapı anatomisi
Çıkan yollar
İnen yollar
Cerebellum anatomisi
Diencephalon anatomisi
Basal çekirdekler
Limbik sistem
Kortex anatomisi 1
Kortex anatomisi 2
Özel yollar
Ventriküller ve beyin – omirilik sıvısı
Merkezi sinir sistemi damarları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Beyin ve beyin sapı anatomisini öğrenmeli
2) Omurilik anatomisini öğrenmeli
3) Limbik sistem, bazal çekirdekler ve hipokampal oluşumun fonksiyonlarını öğrenmeli
4) Sinir sistemi yapılarının ilişkilerini öğrenmeli
5) Sinir sistemi yapıları ile ilgili nörolojik bozuklukların öğrenmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöroanatomiye giriş
2) Medullaspinalis anatomisi
3) Beyin sapı anatomisi
4) Çıkan yollar
5) İnen yollar
6) Cerebellum anatomisi
7) Ara sınav
8) Diencephalon anatomisi
9) Basal çekirdekler
10) Limbic sistem
11) Kortex anatomisi 1
12) Kortex anatomisi 2
13) Özel yollar
14) Ventriküller ve beyin – omirilik sıvısı
15) Merkezi sinir sistemi damarları
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gray's anatomy
Human neuroanatomy
Clinical neuroanatomy
Functional neuroanatomy
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr. Aydın Özbek. lecture notes and presentations

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3 3 3 3 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3 3 3 3 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2 2 2 2 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1 1 1 1 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2 2 2 2 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Laboratuvar 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 39
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 30
Toplam İş Yükü 166