Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5118 | ||||
Ders İsmi: | Psikolojide Meslek Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikoloji alanında karşılaşılabilecek etik vakalar ile ilgili olarak etik sorun çözme becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında TPD tarafından belirlenmiş olan etik kodlar üzerinde vaka analizleri yapılarak psikoloji meslek etiği temel ilkeleri olan zarar vermeme-faydalı olmak, yetkinlik ve yeterlilik, insan hakları ve ayrımcılık, sorumluluk ve gizlilik araştırma etiği konuları tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikolojideki etik kuralları uygulamada kullanabilir 2) Vakaları etik kurallar perspektifinden tartışabilir 3) Etik ikilemlerde etik karar verme süreçlerini işletebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | giriş | tpd etik yönetmeliği |
2) | Yetkinlik ve Yeterlilik | tpd etik yönetmeliği |
3) | Yararlı olmak- zarar vermemek | tpd etik yönetmeliği |
4) | Sorumluluk | tpd etik yönetmeliği |
5) | Dürüstlik | tpd etik yönetmeliği |
6) | İnsan Hakların Saygı ve Ayrımcılık Yapmamak | tpd etik yönetmeliği |
7) | Araştırma Etiği I | tpd etik yönetmeliği |
8) | vize | -- |
9) | Araştırma Etiği II | tpd etik yönetmeliği |
10) | Eğitim Etiği | tpd etik yönetmeliği |
11) | Online Hizmetler ve Etik | tpd etik yönetmeliği |
12) | Etik Karar verme süreçleri | tpd etik yönetmeliği |
13) | vaka çalışması | tpd etik yönetmeliği |
14) | vaka çalışması | tpd etik yönetmeliği |
Ders Notları / Kitaplar: | TPD Etik Yönetmeliği |
Diğer Kaynaklar: | TPD Etik Yönetmeliği |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | |||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 3 | |||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 2 | 2 | ||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 1 | 2 | ||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 1 | |||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 1 | |||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 2 | 2 | ||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 2 | 3 | ||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 3 | |||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 3 | |||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 3 | |||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 2 | |||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 | |||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 2 |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 2 |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | 3 |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | 2 |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 1 |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 3 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 54 |