Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5117 | ||||
Ders İsmi: | İleri Düzey Psikopatoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İleri düzey psikopatoloji bilgisi, ayrıntılı klinik ve ruhsal durum değerlendirmenin ilkeleri ile ruhsal bozuklukların tanımlanması ve sınıflandırılmasının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamı psikopatolojinin tanımı, genel kavramlar, ruhsal durum değerlendirmesinin ilkeleri, ruhsal bozuklukların fenomenolojisi ve klinik özellikleri ile DSM-5 tanı dizgesi içinde incelenerek her bozukluk kategorisi son literatür eşliğinde belirtileri, etiyolojisi ve müdahale stratejileri üzerinden vaka örnekleri ile birlikte tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler psikopatolojinin temel fenomenolojisini kavrayacak, ruhsal durum muayenesinin inceliklerini öğrenecek, ruhsal bozuklukların semptomatolojisini tanıyarak sınıflandırılmasını ayırt edecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar | ilgili okumalar |
2) | Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar | ilgili okumalar |
3) | Klinisyen için Ruhsal Durum Değerlendirmesinde Genel İlkeler | ilgili okumalar |
4) | Duygudurum Bozuklukları | okumalar |
5) | Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif Bozukluklar | okumalar |
6) | Travma ile İlişkili Bozukluklar | okumalar |
7) | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | okumalar |
8) | VİZE SINAVI | yoktur |
9) | Disosiyatif Bozukluklar, Alkol-Madde Kullanım Bozuklukları | okumalar |
10) | Otizm, Zeka Geriliği, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | okumalar |
11) | Uyku ve Yeme Bozuklukları | okumalar |
12) | Kişilik Bozuklukları | okumalar |
13) | Psikopati ve Klinik Açıdan Suç Davranışının Ruhsal Özellikleri | okumalar |
14) | Cinsel İşlev Bozuklukları | okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark. 2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley 3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison 4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu |
Diğer Kaynaklar: | 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark. 2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley 3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison 4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | 3 | ||||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | 2 | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | 3 | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | 2 | ||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | 3 | ||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | 1 | ||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | 3 | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | 2 | ||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | 2 | ||||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | 3 | ||||||||||||||
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | |||||||||||||||
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 2 | ||||||||||||||
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir | 2 |
14) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | 3 |
15) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 105 |