Psikoloji (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PIY5117
Ders İsmi: İleri Düzey Psikopatoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İleri düzey psikopatoloji bilgisi, ayrıntılı klinik ve ruhsal durum değerlendirmenin ilkeleri ile ruhsal bozuklukların tanımlanması ve sınıflandırılmasının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamı psikopatolojinin tanımı, genel kavramlar, ruhsal durum değerlendirmesinin ilkeleri, ruhsal bozuklukların fenomenolojisi ve klinik özellikleri ile DSM-5 tanı dizgesi içinde incelenerek her bozukluk kategorisi son literatür eşliğinde belirtileri, etiyolojisi ve müdahale stratejileri üzerinden vaka örnekleri ile birlikte tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler psikopatolojinin temel fenomenolojisini kavrayacak, ruhsal durum muayenesinin inceliklerini öğrenecek, ruhsal bozuklukların semptomatolojisini tanıyarak sınıflandırılmasını ayırt edecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar ilgili okumalar
2) Anormal Psikolojisi, Psikopatolojiye Giriş ve Genel Kavramlar ilgili okumalar
3) Klinisyen için Ruhsal Durum Değerlendirmesinde Genel İlkeler ilgili okumalar
4) Duygudurum Bozuklukları okumalar
5) Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif Bozukluklar okumalar
6) Travma ile İlişkili Bozukluklar okumalar
7) Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar okumalar
8) VİZE SINAVI yoktur
9) Disosiyatif Bozukluklar, Alkol-Madde Kullanım Bozuklukları okumalar
10) Otizm, Zeka Geriliği, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu okumalar
11) Uyku ve Yeme Bozuklukları okumalar
12) Kişilik Bozuklukları okumalar
13) Psikopati ve Klinik Açıdan Suç Davranışının Ruhsal Özellikleri okumalar
14) Cinsel İşlev Bozuklukları okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark.
2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley
3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison
4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu
Diğer Kaynaklar: 1) ANORMAL PSİKOLOJİSİ/PSİKOPATOLOJİ - Kring ve ark.
2) Anormal Psikoloji Kaknüs Yayınları - Butcher, Mineka & Hooley
3) DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi - James Morrison
4) Klinik Psikopatoloji - Ertuğrul Köroğlu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

Program Kazanımları
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. 3
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. 2
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. 3
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. 2
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. 3
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. 1
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. 3
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. 2
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir 2
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir 3
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 2
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar.
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir.
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler.
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar.
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir.
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır.
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir.
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir.
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler.
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır.
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir
13) Psikoloji alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir 2
14) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir 3
15) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 20
Toplam İş Yükü 105