Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PIY5115 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EZGİ ILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ezgi Ildırım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, bilimsel bir araştırmanın teorik yönü olarak temel kavramları, değişken türlerini, araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Pratik yönün amacı, veri toplamak, istatistiksel yöntemler oluşturmak ve bulguları bir araştırma makalesinde raporlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste çeşitli bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel yazım, psikolojide bir araştırma tasarımının kritik noktaları, verileri analiz etme ve bulguları raporlama adımları, bir çalışmanın sonucunu ifade etme konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, farklı araştırma yöntemlerinin temellerini öğrenebileceklerdir. 2) Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, veri ve araştırma tasarımları arasındaki bağlantıyı öğrenebileceklerdir. 3) Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, veri toplamayı ve analiz etmeyi öğrenebileceklerdir. 4) Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirli bir araştırma tasarımı için uygun analiz tekniğini seçebileceklerdir. 5) Kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, bir araştırma makalesi yazmayı öğrenebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji, Bilim ve Araştırma İnsan katılımcılarında ölçüm – değişkenler, örneklemler ve niteliksel kritik | kitap |
2) | Psikolojik testler ve ölçekler - psikolojik araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik | kitap |
3) | Bilimsel Yazım | ders kitabı |
4) | Psikoloji araştırmalarında etik konular – intihal – alıntılama kuralları | ilgili okumalar |
5) | Istatistiksel yöntemler ve dizaynlar-1 | kitap |
6) | Istatistiksel yöntemler ve dizaynlar-2 | kitap |
7) | Istatistiksel yöntemler ve dizaynlar-3 | kitap |
8) | Ara sınav | o tarihe kadar bütün ders materyalleri |
9) | Araştırma makalesi bölümleri: Yöntem ve Bulgular | kitap |
10) | Araştırma makalesi bölümleri: Tartışma | kitap |
11) | Araştırma projesi Geri bildirimler-Metin - 1 | kitap |
12) | Araştırma projesi Geri bildirimler-Metin - 2 | kitap |
13) | Araştırma projesi Geri bildirimler – Veri Analizi - 1 | yoktur |
14) | Araştırma projesi Geri bildirimler – Veri Analizi - 2 | yoktur |
15) | Final sınavı | bütün ders materyalleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Coolican, Hugh. (2012). Research Methods and Statistics in Psychology. 8th Edition |
Diğer Kaynaklar: | Coolican, Hugh. (2012). Research Methods and Statistics in Psychology. 8th Edition |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | ||||||||||||||
2) Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | ||||||||||||||
5) Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | ||||||||||||||
6) Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | ||||||||||||||
7) Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | ||||||||||||||
8) Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | ||||||||||||||
9) Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | ||||||||||||||
10) Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | ||||||||||||||
11) Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | ||||||||||||||
12) Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | ||||||||||||||
13) Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | ||||||||||||||
14) Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji bilimine ilişkin uzmanlık bilgisine sahip olurlar. | |
2) | Psikoloji alanında uygulama süreçlerine ilişkin bilgi sahibidir. | |
3) | Psikoloji alanındaki güncel konuları ve araştırmaları takip edebilirler. | |
4) | Psikoloji alanındaki çalışmaları kavrarlar. | |
5) | Psikoloji uygulama alanında çalışma yürütebilir. | |
6) | Öğrenciler sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin ilişkin süreçleri tanıyacak, anlayacak ve saygı duyacaktır. | |
7) | Öğrenciler bilgi yeterliliğini ve bilgisayarları ve diğer teknolojileri birçok amaç için kullanma becerisini göstereceklerdir. | |
8) | Öğrenciler belirsizliğe tahammül edebilecek, etik davranabilecek ve bir disiplin olarak psikolojinin temelini oluşturan diğer değerleri yansıtabilecektir. | |
9) | Bilimsel süreçleri kanıta dayalı bir biçimde gerçekleştirirler. | |
10) | Öğrenciler psikoloji temel bilgilerini kişisel, sosyal ve örgütsel konulara uygulayacaklardır. | |
11) | Ekip çalışmasında aktif ve işbirliği içinde dahil olur ve liderlik yapabilir | |
12) | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir | |
13) | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir | |
14) | Psikoloji alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 155 |