Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KBY5117 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CANER GEYİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Caner Geyik, Murat Ekremoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak, bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanımak, bilgiye ulaşım, eleştirel düşünce yetkinliği kazanmak, bilimsel sonuç raporlanması ve etik kurallar hakkında bilgi sahip olmaktır |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma Tasarımları Hipotez Kurma Bilimsel Kayıtların Tutulması Verilerin Sunulması Bilimsel Rapor Yazımı Akademik Yayıncılık ve İndeksleme Yayın Etiği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırma süreciyle ilgili temel kavramları tanımak 2) Bilimin ve bilimsel araştırmanın önemini kavramak 3) Bilimle ve bilimsel araştırmayla ilgili farklı kaynakları tanımak 4) Bilimsel araştırma süreci hakkında bilgilenmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı - Bilimsel Araştırmaya Giriş | |
2) | Bilimsel Araştırma Tasarımları | |
3) | Hipotez Kurma | |
4) | Bilimsel Kayıtların Tutulması | |
5) | Verilerin Sunulması | |
6) | Bilimsel Rapor Yazımı | |
7) | Akademik Yayıncılık ve İndeksleme | |
8) | Yayın Etiği | |
9) | Kısa Sınav | |
10) | Araştırma Ödevi | |
11) | Araştırma Ödevi | |
12) | Araştırma Ödevi | |
13) | Araştırma Ödevi | |
14) | Seminer | |
15) | Final Haftası - Araştırma Ödevi Teslimi | |
16) | Final Haftası - Araştırma Ödevi Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme | ||||||||
2) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek | ||||||||
3) Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı | ||||||||
4) Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi | ||||||||
5) İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi | ||||||||
6) Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme | ||||||||
7) Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme | ||||||||
8) Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kanser Biyolojisi ve Farmakolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilme, program kapsamında ilgili alan hakkında objektif olarak bilgi alabilme | |
2) | Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak, karsinogenez sürecini moleküler düzeyde öğrenmek | |
3) | Farmakoloji ve kanser önleyici ilaç geliştirme, tarama ve ilgili moleküler/hücresel tekniklerin (sitotoksisite vb.) öğrenilmesi, kanser araştırmaları ve ilaç geliştirme ile ilgili lisansüstü düzenlemeler hakkında bilgi alınması, teknolojik destek sağlayan kurumlarla işbirliği ve deneyim paylaşımı | |
4) | Kanser biyolojisi ve ilaç geliştirme ile ilgili bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama ve eleştirme becerisi | |
5) | İşlerinde iyi iletişim becerileri ve bilgisayar teknolojisini verimli kullanma becerisi | |
6) | Araştırma bulgularını ve sonuçlarını sözlü veya yazılı olarak aktarabilme/sunabilme | |
7) | Birikmiş bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalar yürütebilme ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile ekip üyesi olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
8) | Araştırmada etik sorumluluk bilincine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Ödevler | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |