İç Mimarlık (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ICM5026 | ||||
Ders İsmi: | İleri Dijital Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa Mortaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere dijital tasarımın sınırlarını zorlama, yaratıcılıklarını dijital platformlarda ifade etme ve modern tasarım endüstrisinde liderlik edebilme yeteneği kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | "Ileri Dijital Tasarım" dersi, öğrencilere dijital tasarımın ileri seviyede kavranmasını sağlayan bir platform sunar. Bu derste, öğrenciler, tasarım süreçlerini dijital araçlar ve yazılımlar kullanarak nasıl optimize edeceklerini öğrenirler. Adobe Creative Cloud gibi profesyonel tasarım araçlarının yanı sıra, 3D modelleme ve animasyon yazılımları gibi gelişmiş dijital araçlara odaklanarak öğrencilere geniş bir yetkinlik kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, interaktif tasarım, UX/UI tasarımı ve dijital medya stratejileri gibi konular üzerine derinlemesine bir anlayış geliştirmek için pratik uygulamalara ve proje tabanlı öğrenmeye vurgu yapar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Profesyonel Dijital Tasarım Araçlarını Uygulama Yetisi 2) 3D Modelleme ve Animasyon Becerileri 3) UX/UI Tasarım ve İnteraktif Dijital Deneyimlerin Geliştirilmesi 4) Dijital Medya Stratejilerini Oluşturma ve Yönetme Yetisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, hedefler ve beklentiler | |
2) | Temel dijital tasarım prensipleri ve yöntemler | |
3) | Adobe Creative Cloud'un ileri düzey kullanımı | |
4) | Adobe Creative Cloud'un ileri düzey kullanımı | |
5) | Adobe Creative Cloud'un ileri düzey kullanımı | |
6) | 3D modelleme temelleri ve yazılımları | |
7) | 3D modelleme temelleri ve yazılımları | |
8) | 3D modelleme temelleri ve yazılımları | |
9) | 3D modelleme temelleri ve yazılımları | |
10) | 3D modelleme temelleri ve yazılımları | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Mimarlığın Dijital Habitusu: Tasarım odaklı İnternet Kullanım Pratiği Istanbul Technical University, Vol. 4, Mart 2023, ISSN: 2687-4318 TAŞDELEN HANİFE SÜMEYYE, GÜL LEMAN FİGEN Mimarlıkta Dijital Piyasa: Mimari Tasarım Süreçlerinde Yazılım Teknolojisi Politikaları MSTAS 2017İmkansız Mekanlar, Ankara/TÜRKİYE, 14 Haziran 2017 TAŞDELEN HANİFE SÜMEYYE,GÜL LEMAN FİGEN |
Diğer Kaynaklar: | Mimarlığın Dijital Habitusu: Tasarım odaklı İnternet Kullanım Pratiği Istanbul Technical University, Vol. 4, Mart 2023, ISSN: 2687-4318 TAŞDELEN HANİFE SÜMEYYE, GÜL LEMAN FİGEN Mimarlıkta Dijital Piyasa: Mimari Tasarım Süreçlerinde Yazılım Teknolojisi Politikaları MSTAS 2017İmkansız Mekanlar, Ankara/TÜRKİYE, 14 Haziran 2017 TAŞDELEN HANİFE SÜMEYYE,GÜL LEMAN FİGEN |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler. | |||||||||||||
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. | |||||||||||||
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||||||||||
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||||||||||
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||||||||||
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |||||||||||||
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. | |||||||||||||
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||||||||||
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||||||||||
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler. | |
2) | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
3) | Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | 2 |
4) | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. | 3 |
5) | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | 1 |
6) | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |
7) | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 1 |
9) | Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir. | |
10) | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |
11) | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |
12) | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |
13) | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 42 |