İç Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM5004
Ders İsmi: Yüzer Mimaride İç Mekân Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): İnanç Işıl Yıldırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; disiplinler arası çalışma fikriyle bütünleşik olarak insan-deniz etkileşimi, bu tür iç mekânların gerçekleştirilmesinde kullanılan yüzer mimarinin tanıtılması fikrini sağlayarak yüzer mekânlarda iç tasarım konseptini tanıtmaktır. Ayrıca gelecekteki muhtemel yönelim üzerine; yüzer iç mekân düzenleri ve mobilya düzenlemelerine, kullanıcıların mekân algılarına etkilerini tartışarak, deniz dostu ve sürdürülebilir malzemelere yoğunlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin İçeriği Şu konular hakkında genel bilgileri içermektedir; yüzer iç- mekân tasarımı, insan-yüzer alan etkileşimi, yüzer mimaride farklı fonksiyonlar, denizel ortamda mekân algısı, sürdürülebilir malzemeler, suya dayanıklı malzemeler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yüzer mimarideki tasarım konseptini anlayabilir
2) Yüzer iç mekânındaki imkânları ve kısıtlamaları analiz eder
3) Yüzer mimaride farklı işlevlerin iç mekân sistemlerini nasıl değiştirebileceğini belirler
4) Yüzer mekânın yapısal unsurlarını tanır ve malzemeleri denizel tasarım kriterlerine göre uyarlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Gelecekteki iç mekânlara dair fikir paylaşımı
2) İnsan ve Su ilişkisinin Tarihi
3) Denizin Çevresel Etmenlerinin İnsan Hayatına Etkileri
4) Denizde mimari mekân kavramı
5) Denizde, insan ve mekân algısı
6) Yüzer mimarinin farklı fonksiyonlar üzerinden tanıtılması (Öğrencilerin konu seçimi)
7) Yüzer yaşam alanları
8) Yüzer yaşam alanları
9) Yüzer Mimari İç Mekân örnekleri (Büyük ölçekli yapılar)
10) Yüzer Mimari İç Mekân örnekleri (Küçük ölçekli yapılar)
10) Yüzer Mimari İç Mekân örnekleri (Küçük ölçekli yapılar)
11) Denizde mekânsal detaylar
12) Malzeme
13) Denizde sürdürülebilir tasarım
14) Yüzer İç Mekân Tasarımında geleceğe yönelik beklentiler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları,
Yatlarda İç Mekân Tasarımı ve Algısı- İnanç Işıl Yıldırım
Diğer Kaynaklar: Ders Notları,
Yatlarda İç Mekân Tasarımı ve Algısı- İnanç Işıl Yıldırım

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 1
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 1
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 1
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 1
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Toplam İş Yükü 42