ICM5003 Yürüme Araştırmaları ve Rota Tasarımıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık (YL) (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM5003
Ders İsmi: Yürüme Araştırmaları ve Rota Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EMRE GÜNDOĞDU
Dersi Veren(ler): İbrahim Emre Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı kuramsal bağlamda ve fiziksel karşılıklarıyla güncel tartışmalar içerisinde yer alan “kentsel iç mekân (urban interior)” kavramı etrafında dolaşarak kavramın olanakları ve eksikliklerini yakından izlemek ve çevreyi bu kavram çerçevesinde kalarak konumlu olarak irdeleyebilmektedir.
Dersin İçeriği: Derste “kent” ile “iç mekân” düşüncelerinin yan yana gelişiyle oluşan kavramsal karmaşıklığın olanakları üzerinde çalışılmaktadır. Bu yan yana geliş sayesinde kent ve iç mekân tanımları muğlaklaşırken, derste maddeci yaklaşım kentsel iç mekânları görmek, belirginleştirmek, deneyimlemek, izini sürmek, sürecini izlemek ve yeni kavramlar üretmek için aracılık etmektedir. Kuramsal tartışmaların yanı sıra ders kapsamında alan çalışmaları yapılmakta, kavramsal birliktelik kente doğrudan katılımla irdelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kavramsal tartışma yapma
2) Bedensel deneyimi bilgiye dönüştürme
3) Kent ekolojisini detaylı irdeleme
4) Kavramsal veriyi görselleştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı, Yürüme ve Rota Araştırmaları Sunumu
2) Yürüyüş 1: Büyükada
3) Yürüme Okumaları Tartışmaları
4) Yürüyüş 2: Tarihi Yarımada
5) Rota-Bağlam Tartışmaları
6) Yürüyüş 3: Pera
7) Rehber Tartışmaları
8) Rota Tasarım Önerileri
9) Uygulamalı Rota Yürüyüşü 1
10) Uygulamalı Rota Yürüyüşü 2
11) Uygulamalı Rota Yürüyüşü 3
12) Uygulamalı Rota Yürüyüşü
13) Genel Değerlendirme
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 1
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 1
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 1
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 1
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 4 12
Ödevler 2 6
Toplam İş Yükü 60