İç Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM5002
Ders İsmi: Mimari Mekân Betimleme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Bilge Yararel Doğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iç mimarlık öğrencilerine mimari mekanların betimlenmesi ve tasarımın etkili iletişimi konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Öğrencilere çizim, dijital tasarım, renk ve malzeme seçimi gibi pratik yeteneklerin yanı sıra görsel iletişim, semiyoloji ve sanat teorisi gibi teorik konularda derinlemesine bir anlayış kazandırmayı amaçlayarak, iç mekan tasarımının görsel olarak ifade edilmesini ve profesyonel düzeyde sunulmasını sağlar.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, iç mimarlık öğrencilerine mimari mekanların etkili bir şekilde betimlenmesi için gerekli olan temel konuları kapsar. İçerik, perspektif çizim teknikleri, temel çizim yetenekleri, dijital tasarım araçları ve yazılımları, renk ve malzeme seçimi, el çizimi ve karakalem teknikleri, 3D modelleme ve sanal gerçeklik gibi pratik becerilerin öğretimiyle başlar. Aynı zamanda, görsel iletişim, semiyoloji, sanat teorisi ve tasarım dilinin anlaşılması gibi teorik konuları içerir. Öğrencilere, iç mekan tasarımını hem pratik hem de teorik düzeyde anlamalarını ve ifade etmelerini sağlayacak bir temel sunar. Bu içerik, öğrencilerin iç mekan tasarımını daha etkili bir şekilde iletebilme yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, görsel dilin temel prensiplerini anlar ve mimari mekanları betimlerken bu prensipleri etkili bir şekilde kullanabilirler.
2) Öğrenciler, dijital araçların ve yazılımların iç mekanların tasarımında ve iletişimindeki teorik temellerini öğrenirler.
3) Öğrenciler, mimari mekanların estetik değerini ve sanatsal ifadesini tartışır ve iç mekan betimlemelerinin görsel anlatılarını bir sanat eseri gibi ele alırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Ders İçeriği Tanıtımı
2) Perspektif Çizim Temelleri
3) Görsel Algı ve Algılama Psikolojisi
4) İmge ve Anlam İlişkisi
5) Görsel İletişimde Dijital Medyanın Rolü
6) Sanal Dünya ve Gerçek Dünya İlişkisi
7) Renk Teorisinin Sanatsal ve Psikolojik Temelleri
8) Malzeme Seçiminin Mekansal Etkileri, Renk ve Malzeme Semiyolojisi
9) El Çizimlerin İfade Gücü, Karakalem Sanatının Tarihi ve Önemi
10) Sanat ve Mimarlıkta Detayın Anlamı
11) İç Mekan Betimlemelerinin Sanal Ortamda Kullanımı
12) Görsel Hikayeleştirme ve Anlatı Yapısı
13) Görsel İletişim ve Betimleme Alanındaki Güncel Tartışmalar
14) İç Mimarlıkta Görsel Eleştiri ve Değerlendirme Kriterleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İç Mimarlık Temelleri - Russell Gagg , Ro Spankie , Graeme Brooker , Pam Locker , Lynne Mesher , Sally Stone.
Diğer Kaynaklar: İç Mimarlık Temelleri - Russell Gagg , Ro Spankie , Graeme Brooker , Pam Locker , Lynne Mesher , Sally Stone.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 1
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 2
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 1
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 2
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 1
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 4 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10
Sunum / Seminer 4 8
Toplam İş Yükü 60