İç Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM5001
Ders İsmi: Dijitalleşen Mimari ve Parametrik Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN
Dersi Veren(ler): İbrahim Emre Gündoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijitalleşen Mimar ve Parametrik Tasarım" dersinin amacı, iç mimarlık yüksek lisans programı öğrencilerine çağdaş tasarım süreçlerini ve teknolojilerini anlayarak kullanma becerileri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere dijital araçlar ve parametrik tasarım yöntemleriyle iç mekan tasarımında yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme yeteneği kazandırmayı hedefler. Öğrenciler, dijital modelleme, 3D tasarım yazılımları ve parametrik tasarımın temel prensipleri konularında bilgi edinirken, bu bilgileri gerçek iç mekan projelerine uygulama fırsatı bulurlar. Ayrıca, ders, öğrencilere dijitalleşen mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri takip etme ve tasarım süreçlerini optimize etme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu sayede, mezunlar iç mimarlık alanında yenilikçi ve sürdürülebilir tasarımlar üretebilirler.
Dersin İçeriği: Dijitalleşen Mimar ve Parametrik Tasarım" dersinin içeriği, öğrencilere dijital araçlar ve parametrik tasarımın temel kavramlarına odaklanarak çağdaş iç mekan tasarım süreçlerini anlama ve uygulama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Dijital modelleme teknikleri, 3D yazılımları kullanma becerileri, parametrik tasarımın prensipleri, algoritmik düşünme ve tasarım optimizasyonu gibi konular detaylı olarak ele alınır. Ayrıca, öğrencilerin dijitalleşen mimarlık bağlamında güncel trendleri ve yenilikleri takip etmelerini sağlamak adına sektörel uygulamalar ve projeler incelenir. Bu içerik, öğrencilerin iç mekan tasarımında dijital araçları ve parametrik tasarımı etkili bir şekilde kullanarak sürdürülebilir, fonksiyonel ve estetik açıdan zengin iç mekanlar oluşturmalarını destekler. Bu program, dersin temel konularını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır ve her hafta öğrenci sunumlarına yer vererek öğrencilerin öğrenmeyi pekiştirmelerine ve tartışmaları teşvik etmelerine olanak tanır. Ayrıca, dersin son haftalarında geleceğe yönelik trendlere ve kariyer fırsatlarına odaklanarak öğrencileri sektörel gelişmelere hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Parametrik Tasarım Bilgisi: Öğrenciler, parametrik tasarımın temel kavramlarını anlar ve Grasshopper gibi parametrik tasarım araçlarını kullanarak dinamik iç mekan tasarımları oluşturabilirler.
2) Algoritmik Düşünme ve Tasarım Optimizasyonu: Öğrenciler, algoritmik düşünme becerileri geliştirir ve tasarım süreçlerini optimize etme yeteneği kazanırlar.
3) Sektörel Uygulamaların Anlaşılması: Öğrenciler, dijitalleşen mimarlık alanındaki sektörel uygulamaları inceleyerek gerçek dünya projeleriyle bağlantı kurarlar.
4) Yenilikçi İç Mekan Tasarımı: Öğrenciler, dijital araçları ve parametrik tasarımı kullanarak sürdürülebilir, fonksiyonel ve estetik açıdan zengin iç mekan tasarımları oluşturabilme yeteneği kazanırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin tanıtımı
2) Dijitalleşen mimarlık ve iç mimarlık ilişkisi, dijital araçların rolü
3) 3D modelleme temelleri
4) 3D modelleme pratiği ve öğrenci sunumları
5) 3D yazılımların kullanımı
6) 3D yazılımları uygulama ve öğrenci sunumları
7) Parametrik tasarımın prensipleri
8) Grasshopper ve parametrik tasarım
9) Algoritmik düşünme ve mantık
10) Tasarım optimizasyonu ve öğrenci sunumları
11) Dijitalleşen mimarlıkta sektörel uygulamaların incelenmesi
12) Öğrencilerin kendi projelerini geliştirmesi ve sunumları
13) Dijitalleşen mimarlıkta güncel trendler
14) Dersin değerlendirilmesi ve gelecekteki fırsatlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Parametric Design for Architecture Wassim Jabi
Digital and Parametric Architecture Carlo Aiello
Diğer Kaynaklar: Parametric Design for Architecture Wassim Jabi
Digital and Parametric Architecture Carlo Aiello

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç Mimarlık yüksek lisans programı, mekan mefhumunu kuram pratik ara kesitinde sorunsallaştırarak mekan kurmanın biçimsel, kavramsal ve kuramsal açılımlarında entelektüel derinlik ve bilinçlilik kazanılmasını hedefler. Bu anlamda program, mekan, mekansallık, zamanmekansallık, atmosfer, mekansal atmosferik oluş, maddesellik, kentsel iç mekan, biçim gramerleri, iç mimari tektonik ilişkiselliği ve spekülatif gelecekçi mekan araştırmaları bağlamında kavramsal projeler ile akademik makaleler üretimi konularında yetkinlik kazanılmasını hedefler.
2) Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
3) Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 1
4) Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 1
5) Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. 1
6) Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
7) İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. 1
8) Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
9) Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.
10) Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
11) Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
12) Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. 1
13) Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 9 27
Sunum / Seminer 5 15
Toplam İş Yükü 42