Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5018 | ||||
Ders İsmi: | Mimari Tasarım ve Eleştiri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KAMİ FERHAN YÜREKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Ferhan Yürekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, mimarlığın geçmişi ve günü, mimarlık tanımları üzerine tartışma başlatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında: . mimarlık bilgisi nedir? -Türkiye'de mimarlık, . mimarlık, bilim ilişkileri, . sosyal sistemin bileşeni olarak mimarlık, . teknoloji ve mimarlık, . mimarlık eğitimi, , ’tarih-teori-tasarım-eleştiri’ üzerine tartışmalar yapılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek. 3) Mimarlık bilgisinin ve mimari çevrenin tarihselliğinin bilincine varmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık nedir? Entellektüellik nedir? | |
2) | Filozoflar ve toplumlar | |
3) | Toplum-bilim-mimarlık | |
4) | Eskiz türleri ve özellikleri | |
5) | Yerleşmeler | |
6) | Bina çevre ilişkileri | |
7) | Sirkülasyon sistemleri | |
8) | Rus konsturktivizmi ve Bauhaus | |
9) | 20. yüzyıl Türk mimarlığı | |
10) | Toplu konut | |
11) | Özel mimarlıklar | |
12) | Cam ve çelik strüktürler | |
13) | Ahşap ve beton | |
14) | Ödev-Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ferhan Yürekli, Mimarlık Mimarlığımız |
Diğer Kaynaklar: | - |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | ||||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 | ||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 | ||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 | 2 | 2 | ||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 | ||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 | 3 | |||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 1 | ||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 3 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |