Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5015 | ||||
Ders İsmi: | Barınma Kuramı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BANU ÖZKAZANÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Banu Özkazanç | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernite ve barınma ilişkisini mimarlık, sosyoloji, coğrafya, antropoloji ve ekonomi alanlarının kesişiminde incelemek, anlamak ve tartışmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders barınma kavramına modernite bağlamında iki farklı perspektifte odaklanmaktadır: fiziksel mekan olarak konut ve yerleşme kültürü. Modern konut üretimi ve ekonomisinin temelleri, konut rejiminin aktörleri, farklı coğrafyalardaki konut mikro-politikaları, konut profesyonelleri ve toplum aracılığı ile üretilen konut ideası tartışma başlıkları arasında yer almaktadır. Konut ve yerleşmeye dair normatif zihniyet örüntülerini inşa eden kategorizasyon, istatistik, tipoloji, standart gibi başlıklar derinlemesine incelenecektir. Barınma üzerine üretilmiş metin ve çalışmalar ise verimli bir tartışma ortamı için araçsallaştırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Barınma konusunu daha geniş bir çerçevede anlayabilme ve tartışabilme imkanına ve becerisine erişmek. 2) Modern konut üretimi ve ekonomisinin temelleri, konut rejiminin aktörleri, farklı coğrafyalardaki konut mikro-politikaları, konut ideası hakkında derinlikli bilgi sahibi olmak. 3) Barınma kuramına dair temel metinlere hakim olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Barınmaya Dair Kavramlar | - |
2) | Konutu İcad Etmek - Modern bir Konstrüksiyon | - |
3) | Ev - Modern bir İdea | - |
4) | Ekonomik bir Gerçeklik Olarak Konut | - |
5) | Konut Üretimi: Standartlar & Tipoloji ve Mevcut Konut Rejimi ile İlişkisi | - |
6) | Barınmadan Dışlanma: Mekanizmalar / Demografi / Mücadeleler | - |
7) | Evsizlik | - |
8) | Sosyal Konut Üzerine Tartışmalar | - |
9) | Barınma Meselesinde bir Başlık: Domestisite / Emeğin Yeniden Üretimi | - |
10) | Barınma Meselesinde bir Başlık: Yerleşiklik / Göçebelik & Mülkiyet | - |
11) | Metropol ve Barınma: Coğrafyanın Ayrışması Üzerine bir Tartışma | - |
12) | Dönem Ödevi Sunumları | - |
13) | Dönem Ödevi Sunumları | - |
14) | Dönem Ödevi Sunumları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Rapoport, A. (1969). House Form and Culture. New Jersey: Prentice-Hall Inc. Rybczynski, W (1986). Home: A Short History of an Idea. New York: Penguin Books. Briganti C. & Mezei K. Ed (2012). The Domestic Space Reader. Toronto: University of Toronto Press. Lane B. M. Ed (2007). Housing and Dwelling: Perspective on Modern Domestic Architecture. New York: Routledge. Hayden D. (1982). The Grand Domestic Revolution: A History of Feminist Designs for American Homes, Neighborhoods and Cities. London: MIT Press. |
Diğer Kaynaklar: | Rapoport, A. (1969). House Form and Culture. New Jersey: Prentice-Hall Inc. Rybczynski, W (1986). Home: A Short History of an Idea. New York: Penguin Books. Briganti C. & Mezei K. Ed (2012). The Domestic Space Reader. Toronto: University of Toronto Press. Lane B. M. Ed (2007). Housing and Dwelling: Perspective on Modern Domestic Architecture. New York: Routledge. Hayden D. (1982). The Grand Domestic Revolution: A History of Feminist Designs for American Homes, Neighborhoods and Cities. London: MIT Press. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 3 | 3 | ||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 | 3 | 3 | ||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 | 3 | 3 | ||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 3 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 2 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 2 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Final | 3 | 35 |
Toplam İş Yükü | 147 |