| Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MIM5014 | ||||
| Ders İsmi: | Modernite Kuramı | ||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
| Dersi Veren(ler): | ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Modernitenin bir dünya-tarihsel durum olarak kavranmasına ve tartışılmasına giriş niteliğinde olan ders, bazı toplumsal ve teknik pratikler çerçevesinde ele alınacaktır. Ele alınacak tüm pratikler mimarlıkla bağlantılı olarak incelenecektir. |
| Dersin İçeriği: | Dersin ekseni popüler kültürde genel olarak tüm çağlarda zaten varolduğuna, hatta zamanötesi nitelikte olduğuna inanılan sanat ve mimarlık gibi pek çok pratiğin modern dünyada ortaya çıktığı meselesidir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Modernite kavramına ve kuramlarına giriş. | |
| 2) | Modernite ve “sanatın icadı”. | |
| 3) | Modernite ve “teknolojinin icadı”. | |
| 4) | Modernite ve “mimarlığın icadı”. | |
| 5) | Modernite ve bireyin doğuşu. | |
| 6) | Modernite ve kapitalizm. | |
| 7) | Modernite ve tarihyazım pratikleri. | |
| 8) | Modernitenin çoğulluğu ve alternatif modernlikler meselesi. | |
| 9) | Modernötesi kavramının doğuşu ve olanaklılığının tartışılması. | |
| 10) | Mimarlıkta modernlik ve modernizm. | |
| 11) | Türkiye’de modernlik ve modernleşme tartışmaları: Aykırı bir güzergah mı? | |
| 12) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
| 13) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
| 14) | Ödev sunumu ve tartışma. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Uğur Tanyeli, Mütereddit Modernler: Türkiye’de ve Dünyada Mimar İdeologlar, Işık Üniversitesi Yay., İstanbul, 2018. |
| Diğer Kaynaklar: | Diane Ghirardo, “Manfredo Tafuri and Architecture Theory in the U.S., 1970-2000”, Perspecta, 33, January 2002, s. 38-47. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||
| 1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 3 | |||||||
| 2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 | 3 | |||||||
| 3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | 2 | |||||||
| 4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 | ||||||||
| 5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 | 3 | |||||||
| 6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
| 7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
| 8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 | 3 | |||||||
| 9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
| 2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
| 3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
| 4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
| 5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 |
| 6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
| 7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
| 8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 |
| 9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 30 |
| Sunum | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |