Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM5014 | ||||
Ders İsmi: | Modernite Kuramı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | ABDULLAH UĞUR TANYELİ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modernitenin bir dünya-tarihsel durum olarak kavranmasına ve tartışılmasına giriş niteliğinde olan ders, bazı toplumsal ve teknik pratikler çerçevesinde ele alınacaktır. Ele alınacak tüm pratikler mimarlıkla bağlantılı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin ekseni popüler kültürde genel olarak tüm çağlarda zaten varolduğuna, hatta zamanötesi nitelikte olduğuna inanılan sanat ve mimarlık gibi pek çok pratiğin modern dünyada ortaya çıktığı meselesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernite kavramına ve kuramlarına giriş. | |
2) | Modernite ve “sanatın icadı”. | |
3) | Modernite ve “teknolojinin icadı”. | |
4) | Modernite ve “mimarlığın icadı”. | |
5) | Modernite ve bireyin doğuşu. | |
6) | Modernite ve kapitalizm. | |
7) | Modernite ve tarihyazım pratikleri. | |
8) | Modernitenin çoğulluğu ve alternatif modernlikler meselesi. | |
9) | Modernötesi kavramının doğuşu ve olanaklılığının tartışılması. | |
10) | Mimarlıkta modernlik ve modernizm. | |
11) | Türkiye’de modernlik ve modernleşme tartışmaları: Aykırı bir güzergah mı? | |
12) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
13) | Ödev sunumu ve tartışma. | |
14) | Ödev sunumu ve tartışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Uğur Tanyeli, Mütereddit Modernler: Türkiye’de ve Dünyada Mimar İdeologlar, Işık Üniversitesi Yay., İstanbul, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | Diane Ghirardo, “Manfredo Tafuri and Architecture Theory in the U.S., 1970-2000”, Perspecta, 33, January 2002, s. 38-47. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 | 3 | |||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 2 | 3 | |||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 | 2 | |||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 | ||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 | 3 | |||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 | 3 | |||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | 3 |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | 3 |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | 2 |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | 2 |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | 3 |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | 2 |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | 1 |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | 3 |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |